Identyfikacja wizualna | Logo, wizytówki, ulotki | EMM8 Strony Internetowe Identyfikacja wizualna | Logo, wizytówki, ulotki | EMM8 Strony Internetowe

Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna

Każda osoba zakładająca swoją firmę zadbać powinna o zaprojektowanie identyfikacji wizualnej. Najprościej zdefiniować można ją jako zbiór elementów, które wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa oraz jej odbiór przez otoczenie. System identyfikacji wizualnej powinien być dopasowany do charakterystyki firmy, w pełni unikalny, przejrzysty, zauważalny i wywołujący pozytywne skojarzenia. By mieć pewność, że wszystkie wymienione powyżej warunki zostaną spełnione, zadanie to warto powierzyć specjalistom.

Jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej jest logo. Warto, aby było ono możliwie jak najprostsze – pozwoli to bowiem na jego zapamiętanie przez potencjalnych odbiorców. Idealne logo jest również uniwersalne, ponadczasowe oraz wszechstronne. Tworząc logotyp firmy, warto zdawać sobie sprawę z faktu, iż stosowane będzie ono w różnych formatach i drukowane w różnych technikach. Znajdować będzie się ono zarówno na wizytówkach czy kalendarzach, jak i bannerach oraz różnego rodzaju upominkach reklamowych, na przykład słodyczach czy długopisach.

Nieodłączną częścią każdej identyfikacji wizualnej firmy jest kolorystyka. Wynika to z faktu, iż barwy w sposób bezpośredni wpływają na emocje konsumenta oraz podejmowane przez niego decyzje. Warto ograniczyć się tutaj do 3 barw. W przeciwnym wypadku całość może stać się nie-co chaotyczna i przytłaczająca. Alternatywnym rozwiązaniem jest zastosowanie cieniowania koloru.

Kolejny ważny element identyfikacji wizualnej to czcionka. Wykorzystuje się ją tak podczas tworzenia logotypu, jak i ujednolicania tekstu na stronie internetowej, papierze firmowym czy w różnego rodzaju broszurach i folderach. Stosownie dobrana typografia wiernie oddaje charakter danego przedsiębiorstwa, kreując je nieco bardziej tradycyjne lub wręcz przeciwne – w pełni nowoczesne. Okrągły font da wrażenie łagodności, kanciasty – dynamiczności.

Warto wspomnieć tutaj również o księdze identyfikacji wizualnej, czyli jej zasadach zebranych w formie księgi — czy to drukowanej czy występującej w formie elektronicznej. Składają się na nią między innymi: znak i logotyp firmowy, kolory firmowe, drugi firmowe (papier, koperty, dokumenty), stemple, szyldy reklamowe, tablice informacyjne, opakowania czy identyfikatory pracowników.