Audyt SEO strony internetowej | Tworzenie Stron i Pozycjonowanie

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to usługa mająca na celu stworzenie dokumentu zawierającego szereg uwag, porad i zaleceń odnośnie badanej strony internetowej. Zebrane tam informacje są wykorzystywane między innymi przez programistów czy redaktorów do pracy nad poprawą SEO.

Jakie mogą być cele audytu SEO? Zalicza się do nich między innymi przegląd wszystkich istotnych pod kątem SEO elementów znajdujących się na danej stronie, ocenę optymalizacji oraz dopasowania każdego z kluczowych dla SEO elementów, wskazania mocnych oraz słabych punktów optymalizacji witryny czy wykrycie problemów w dopasowaniu strony do wytycznych dla webmasterów.

Dlaczego warto zdecydować się na przeprowadzenie audytu SEO? Poprawnie zoptymalizowana strona www jest przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i robotów indeksujących, co w pozytywny sposób przekłada się na liczbę odwiedzin oraz pozycję w wynikach wyszukiwania.

Kiedy należy rozważyć wykonanie audytu SEO? Przeprowadzić warto go między innymi wówczas, gdy planujemy stworzyć nową stronę internetową. Dzięki temu, skutecznie zapobiec będzie można wielu błędom i skorzystać z dostępnych szans. Tego typu audyt często bazuje na materiałach, które nie są możliwe do sprawdzenia przez dostępne narzędzia. Co za tym idzie — wiele elementów należy samodzielnie zweryfikować.

Wykonanie audytu SEO należy wziąć pod uwagę także po stworzeniu strony internetowej. W znaczącej części przypadków sprowadza się on do zgłoszenia podstawowych problemów, na przykład z meta znacznikami czy nasyceniem słów kluczowych.

Wiele firm decyduje się na skorzystanie z usługi, jaką jest audyt SEO przed wprowadzeniem kluczowych zmian, takich jak na przykład zmiana wyglądu witryny czy jej struktury lub połączenie kilku różnych serwisów w jeden. Do czynienia mamy wówczas nie z kompleksową oceną całej strony, lecz jej wybranego fragmentu.

Na audyt SEO zdecydować można się także wówczas, gdy dana strona zostanie ukarana przez wyszukiwarkę — czy to za znajdujące się na niej treści czy za linki przychodzące. Działania obejmować mogą tutaj między innymi analizę umieszczonych na stronie materiałów i sporządzenie zaleceń odnośnie ich poprawy czy stworzenie narzędzia do zrzekania się linków.

Z usługi, jaką jest audyt SEO warto skorzystać również w sytuacji, w której do czynienia mamy ze zmianą firmy odpowiedzialnej za pozycjonowanie strony internetowej. W tej sytuacji opiera się on głównie o analizę konkurencji i widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

O czym warto pamiętać kontaktując się z audytorem SEO? Podać powinien on nie tylko listę badanych obszarów, lecz również wskazać, jakiego rodzaju błędy będzie można w ten sposób naprawić. Niezbędne jest także doprecyzowanie, czy audyt zawierać będzie wskazówki odnośnie działań, które należy przeprowadzić. Kolejna ważna kwestia to ustalenie, czy po przeprowadzeniu audytu i oddaniu raportu, liczyć będzie można na konsultacje ze strony usługodawcy.

Potrzebujesz audytu SEO? Skontaktuj się z nami.

    Imię i Nazwisko

    Adres Email

    Zapytanie

    Możliwość komentowania została wyłączona.