78% internautów szukających lokalnych usług lub produktów dokonało właśnie lokalnie zakupu w późniejszym czasie
88% użytkowników smartfonów regularnie wyszukuje frazy związane z lokalnymi usługami i produktami w celu znalezienia właściwej firmy
56% osób szuka lokalnych usług w czasie swoich podróży
Mianem pozycjonowania określa się działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Bardzo często wykonuje się je wraz z działaniami SEO.
Kolejność, w jakiej prezentowane są strony internetowe nie jest przypadkowa. Najwyżej znajdują się witryny, które zostały uznane przez wyszukiwarkę za najlepiej pasujące do danego zagadnienia. Za ich ułożenie w stosownej kolejności odpowiada algorytm Google. Dokładny sposób jego funkcjonowania nie jest znany. Wiadomo natomiast, jakie czynniki wpływają na to, że dana strona znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania niż pozostałe. Związane są one zarówno ze znajdującymi się na stronie treściami oraz jej funkcjonowaniem, jak i popularnością danej witryny w Internecie.
To, ile osób wejdzie na nią z wyników wyszukiwania na określone hasło uzależnione jest od frazy, jaka została wpisana w wyszukiwarkę oraz pozycji, na której strona znajduje się w wynikach wyszukiwania. Dla każdego ze słów kluczowych sprawdzić można, jak prezentuje się średnia miesięczna ilość wyszukiwań, czyli to, ile razy dana fraza była wpisywana do wyszukiwarki przez użytkowników.
Działania z zakresu pozycjonowania stron internetowych opierają się o dążenie do poprawy elementów mających wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Obejmują one między innymi stosowną optymalizację kodu HTML, przygotowanie treści oraz stosowna ich optymalizacja z uwzględnieniem słów kluczowych i odpowiednio dopasowanych nagłówków, usprawnienie funkcjonowania witryny — usunięcie błędów czy poprawa szybkości ładowania, podzielenie informacji na określone podstrony, przygotowanie wersji mobilnej oraz zdobywanie linków z innych stron — ich zakup, publikacja artykułów, współpraca z portalami tematycznymi oraz marketing szeptany.
Aby wymienione powyżej działania z zakresu pozycjonowania stron internetowych były skuteczne, muszą być one prowadzone regularnie przez dłuższy czas. Czy pozycjonowanie stron można wykonań tanio? Pozycjonowanie tanio jest jak najbardziej możliwe przy dłuższej współpracy.