Mianem pozycjonowania określa się działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Bardzo często wykonuje się je wraz z działaniami SEO.
Czy możliwe jest tanie pozycjonowanie? Czy z małym budżetem można konkurować z dużymi agencjami? Zapraszamy do artykułu tanie pozycjonowanie.
Kolejność, w jakiej prezentowane są strony internetowe nie jest przypadkowa. Najwyżej znajdują się witryny, które zostały uznane przez wyszukiwarkę za najlepiej pasujące do danego zagadnienia. Za ich ułożenie w stosownej kolejności odpowiada algorytm Google. Dokładny sposób jego funkcjonowania nie jest znany. Wiadomo natomiast, jakie czynniki wpływają na to, że dana strona znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania niż pozostałe. Związane są one zarówno ze znajdującymi się na stronie treściami oraz jej funkcjonowaniem, jak i popularnością danej witryny w Internecie.
To, ile osób wejdzie na nią z wyników wyszukiwania na określone hasło uzależnione jest od frazy, jaka została wpisana w wyszukiwarkę oraz pozycji, na której strona znajduje się w wynikach wyszukiwania. Dla każdego ze słów kluczowych sprawdzić można, jak prezentuje się średnia miesięczna ilość wyszukiwań, czyli to, ile razy dana fraza była wpisywana do wyszukiwarki przez użytkowników.
Działania z zakresu pozycjonowania stron internetowych opierają się o dążenie do poprawy elementów mających wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Obejmują one między innymi stosowną optymalizację kodu HTML, przygotowanie treści oraz stosowna ich optymalizacja z uwzględnieniem słów kluczowych i odpowiednio dopasowanych nagłówków, usprawnienie funkcjonowania witryny — usunięcie błędów czy poprawa szybkości ładowania, podzielenie informacji na określone podstrony, przygotowanie wersji mobilnej oraz zdobywanie linków z innych stron — ich zakup, publikacja artykułów, współpraca z portalami tematycznymi oraz marketing szeptany.
Aby wymienione powyżej działania z zakresu pozycjonowania stron internetowych były skuteczne, muszą być one prowadzone regularnie przez dłuższy czas. Czy pozycjonowanie stron można wykonań tanio? Pozycjonowanie tanio jest jak najbardziej możliwe przy dłuższej współpracy.
Pozycjonowanie — Wszystko o pozycjonowaniu czyli czym jest, ile trwa, dlaczego warto, jak się pozycjonuje strony, jak działa indeksowanie, czym są czynniki rankingowe i typy pozycjonowania.
Pozycjonowanie stron internetowych to proces i usługa, z której możemy skorzystać bardzo prosto w sieci. Wiele agencji SEO oferuje promowanie strony www wyszukiwarce Google, ale czy jest to dobry wybór reklamowy dla naszej marki? To pytanie pada bardzo często szczególnie gdy nie promowaliśmy się nigdy w ten sposób. Obawy związane są głównie z małą wiedzą na temat pozycjonowania, gdyż jest to złożony proces. W rzeczywistości poznanie podstawowych zagadnień nie jest trudne, a warto znać te informacje, aby móc świadomie podjąć decyzje o wyborze pozycjonowania naszej strony w sieci.
Pozycjonowanie stron internetowych jest zwiększeniem pozycji witryny www w wyszukiwarce Google. Są to świadome działania, które mają na celu podnosić pozycję danej witryny w Google pod konkretnymi hasłami. Promowanie strony internetowej w Google jest jednym z najpopularniejszych sposobów promocji marki i digital marketingu. W wyszukiwarce Google znajduje się bardzo duża liczba osób, która codzienne wyszukuje informacji na rozmaite tematy. Im wyżej znajdziemy się zatem w wyszukiwarce, na tym większy napływ klientów nasza strona w będzie mogła liczyć. Wiąże się to ściśle z zależnością, iż użytkownicy najchętniej korzystają jedynie z pierwszych wyników wyszukiwania. Dowodem na to jest najchętniejsze wykorzystywanie jedynie pierwszej pozycji wyników wyszukiwania czy ponad 50% ruchu na pierwszych trzech wynikach — czyli większy ruch organiczny niż przy pozostałych 7 pierwszej stronie. Pozycjonować można każdy typ witryny internetowej niezależnie od tematyki czy wielkości i charakteru serwisu. Jedynie pozycjonowanie strony www zapewnia obecność na wysokich lokatach w wynikach wyszukiwania — szczególnie w popularnych kategoriach.
Pozycjonowanie strony internetowej jest jej dostosowaniem do wyszukiwarki Google, tak, aby uznawała ona naszą stronę za wartościową i chętnie prezentowała ją użytkownikom. Dostosowanie strony internetowej odbywa się poprzez różne czynności. Są to czynności techniczne, związane z analizą słów kluczowych i ich dodawaniem na stronie, optymalizacją użytkową User Experience czy funkcjonalnością witryny. Działania pozycjonujące dzieli się na dwie części — optymalizację strony i działania off site. Są to prace na samej witrynie internetowej oraz działania poza stroną w internecie. Ogólnie istnieje ok. kilkuset elementów, które w mniejszym lub większym stopniu wpływają na pozycjonowanie. Aby proces ten jednak przeprowadzić prawidłowo należy najpierw przeprowadzić profesjonalny audyt seo strony internetowej.
Do najpopularniejszych działań optymalizacyjnych strony możemy zaliczyć: uproszczenie szkieletu strony, wybór prostego szablonu, ustawienie odpowiednich tytułów i opisów witryny widocznych jako wynik wyszukiwania w Google, stworzenie odpowiedniej struktury plików i podstron, tworzenie adresów URL strony i podstron zgodnie z zasadą User Friendly, przyspieszenie działania i wczytywania się strony, stworzenie responsywnej wersji witryny, stworzenie linkowania wewnętrznego, analiza słów kluczowych, dodawanie tekstów SEO oraz różnego rodzaju contentu na stronie. Z kolei do najpopularniejszych działań off site możemy zaliczyć: tworzenie linkowania zewnętrznego w sieci i pozyskiwanie linków zwrotnych do naszej witryny, uwiarygodnianie strony poprzez umieszczenie danych NAP w sieci np. w katalogach biznesowych czy na wizytówce Google Maps, sprowadzenie ruchu na pozycjonowaną witrynę czy reklamowanie strony w sieci. Wszystkie te działania mają na celu dostosowanie witryny do wyszukiwarki Google oraz podniesienie statystyk strony. Dzięki temu Google uzna naszą stronę za wiarygodną, wartościową, przydatną i będzie wyświetlało ją na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie stron internetowych posiada wiele korzyści i warto promować stronę w Google z kilku powodów. Pierwszy z nich jest możliwość pozyskiwania dużej ilości jakościowego ruchu organicznego. Z wyszukiwarki korzysta bardzo wiele osób o różnym profilu. Nie będziemy mieli zatem problemu ze znalezieniem dużego grona odbiorców — nawet przy bardzo zawężonych kryteriach czy parametrach. Praktycznie żaden inny sposób oprócz wysokobudżetowych kampanii reklamowych nie pozwala tak szeroko pozyskiwać dużej ilości odbiorców co pozycjonowanie strony www.
Pozycjonowanie serwisów internetowych jest również ekonomicznym sposobem promocji jeśli myślimy o długofalowym reklamowaniu się w sieci. Wydatki w przeliczeniu na pozyskanie jednego klienta są przeważnie bardzo niskie — niższe niż w przypadku kampanii reklamowych czy bieżących reklam w różnej formie. Jeśli zatem myślimy o projekcie lub biznesie w dłuższej perspektywie, warto zainwestować w pozycjonowanie, aby w przyszłości móc pozyskiwać odbiorców i klientów za małe sumy. Kolejnym plusem — również finansowym jest fakt, iż aby pozycjonować stronę www nie musimy przeznaczać od razu dużych sum pieniędzy. Możemy wydawać mniejsze środki, samodzielnie decydując o tym, jakie kwoty będziemy przeznaczali. Możliwość skalowania działa też przy intensyfikacji pozycjonowania. Posiadając spore środki, możemy szybciej i skuteczniej wypromować witrynę w Google oraz zarabiać więcej. Elastyczność pozycjonowania i możliwość skalowania wpływa zatem pozytywnie na promowanie się w sieci, niezależnie od wielkości naszej marki czy naszych możliwości.
Pozycjonowanie stron internetowych wpływa również bardzo pozytywnie na wizerunek marki. Odbiorcy bardzo chętnie sugerują się poleceniami Google, a wielu przypadkach uważają wręcz wyszukiwarkę Google za wyrocznie. Jeśli zatem będziemy znajdowali się w Google na wysokich pozycjach pod konkretnymi frazami czy w danych kategoriach, będziemy postrzegani za lidera branżowego oraz profesjonalną i godną zaufania firmę. Zdobycie takiego wizerunku jest bardzo trudne i często trwa latami. Dzięki pozycjonowaniu możemy relatywnie prosto i szybko pozostać liderami branżowymi, a to z kolei przełoży się na większe zaufanie do marki, większy ruch i większe zyski.
Plusem pozycjonowania jest również to, że usługę taką możemy zamów bardzo prosto. Na rynku działa wiele agencji SEO i specjalistów, którzy oferują pozycjonowanie stron internetowych. Samo zlecenie prac też nie wymaga od nas posiadania specjalistycznej wiedzy — a jedynie złożenia zamówienia na usługę. Dzięki temu nawet jeśli nie znamy się na pozycjonowaniu, możemy prosto je zamówić i obserwować wzrost pozycji strony w Google. W efekcie jako klienci będziemy mogli skorzystać ze wszystkich zalet wysokiej pozycji witryny w Google bez znania się na technicznych aspektach SEO.
Aby dobrze zrozumieć działanie wyszukiwarki Google i pozycjonowania, warto dokładnie prześledzić, na jakiej zasadzie funkcjonuje Google, jak indeksuje witryny i jak na pozycję danej strony www wpływa pozycjonowanie. Wyszukiwarka Google działa poprzez przeszukiwanie internetu, tworzenie indeksu witryn oraz wyświetlanie propozycji witryn w odpowiedzi na zadane pytanie — w formie wyników wyszukiwania po 10 na każdej stronie. Google nieustannie przeszukuje internet oraz przy pomocy swoich algorytmów np. Gołąb, Koliber, Panda i innych robotów ocenia witrynę pod kątem kilkuset parametrów i czynników. Tylko Google zna dokładnie mechanizm oceniania. Google w ten sposób tworzy indeks witryn, który przechowuje na swoich serwerach. Zawiera on nazwę strony oraz oceny poszczególnych parametrów w różnych kategoriach np. dostosowania do urządzeń mobilnych, contentu itd. Gdy użytkownik zadaje pytanie w wyszukiwarce, Google sprawdza, która witryna w danym przypadku będzie najrozsądniejsza dla użytkowania i proponuje mu zestawienie w formie wyników wyszukiwania. Google nie przechowuje na swoich serwerach wszystkich witryn, a jedynie wyświetla informacje — spis tych stron. Wyszukiwarka wyświetla również spersonalizowane wyniki wyszukiwania, co oznacza, że to samo pytanie zadane przez dwie osoby np. przebywające w różnych krajach czy korzystające z różnych urządzeń da inną listę wyników wyszukiwania. Ma to dostosować listę wyników wyszukiwania do preferencji, lokalizacji czy sytuacji, w której znajduje się dana osoba. W praktyce oznacza to, że osoba, wyszukując informacji z urządzenia mobilnego, otrzyma listę wyników wyszukiwania dostosowaną do urządzeń mobilnych, a osoba wykazująca informacji w Gdańsku otrzyma wyniki wyszukiwania rozbudowane o lokalne strony czy propozycje.
Pozycjonowanie stron internetowych często jest ujednolicane i odbierane ogólnie — standardowo. Istnieje jednak kilka typów pozycjonowania, które różnią się od siebie swoim charakterem, pracami przy witrynie i celem, jaki pomagają osiągnąć. Różne typy pozycjonowania mają pomagać osiągnąć konkretny cel i dopasować działania do nas tak, aby skupiały się jedynie na danym celu, a nie były wykonywane niepotrzebnie.
Najpopularniejszym typem pozycjonowania jest pozycjonowanie standardowe. Jest to pozycjonowanie stron www globalnie pod kilka najpopularniejszych fraz w danej kategorii. Pod tymi frazami panuje przeważnie największa konkurencja, a frazy te są popularnymi słowami czy zwrotami w danej kategorii tematycznej. Pozycjonowanie takie zapewnia też największy napływ ruchu organicznego i największe zainteresowania słowami kluczowymi. Pozycjonowanie standardowe polega na kompleksowym dopasowaniu witryny internetowej do wyszukiwarki. Jest ono też podstawą dla wszystkich innych typów pozycjonowania, które prezentujemy poniżej. Przy pozycjonowaniu standardowym stosuje się działania on site i off site, czyli na stronie i poza stroną www. Jest to optymalizacja strony i działania zewnętrzne. Działania te wymieniliśmy na początku tekstu, a mają one za zadanie kompleksowo promować witrynę w Google pod najpopularniejszymi zwrotami w danej kategorii. Celem takiego typu pozycjonowania jest dotarcie do osób zainteresowanych daną kategorią globalnie, a stosuje się je w przypadku prowadzenia głównych witryn, sklepów internetowych czy witryn projektów o zasięgu krajowym lub światowym.
Drugim typem pozycjonowania, z jakim możemy się stykać jest pozycjonowanie lokalne. Jest to pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google pod danymi hasłami w danych kategoriach tematycznych, ale jedynie w kontekście danego miasta czy regionu. Efektem takiego pozycjonowania będzie wypromowanie strony www na wysoką pozycję jeśli zapytanie dotyczy danego miasta lub jest wykonywane przez osobę znajdującą się w danym regionie. Pozycjonowanie lokalne oprócz standardowej podstawowej optymalizacji i działań off site zakłada jeszcze kilka elementów, które sprawiają, iż witryna pojawia się w Google tylko w kontekście lokalnym. Jest to z pewnością powiązywanie witryny z adresem np. poprzez tworzenie wizytówek biznesowych w sieci czy stworzenie wizytówki na Google Maps. Linkowanie zewnętrzne wykonywane jest głównie z lokalnych for i stron internetowych. Na witrynie również oddaje się frazy lokalne, czyli słowa kluczowe rozszerzone o nazwę miejscowości w różnych miejscach np. w tekstach SEO czy w różnych częściach witryny. Z pozycjonowania lokalnego najczęściej korzystają lokalne firmy stacjonarne i marki kierujące swoją ofertę do osób z danego regionu.
Pozycjonowanie szerokie to trzeci typ pozycjonowania, z jakiego możemy korzystać. Jest to alternatywny sposób do pozycjonowania standardowego. Zakłada on promowanie strony internetowej pod kilkaset czy kilka tysięcy fraz, czyli wszystkie słowa kluczowe, jakie mogą dotyczyć naszej kategorii tematycznej. Przy pozycjonowaniu szerokim nie faworyzuje się żadnej z fraz a używa się je przeważnie jednorazowo lub w takim samym natężeniu. Działanie takie ma na celu pozyskanie łącznie takiego samego lub większego ruchu organicznego jak przy pozycjonowaniu standardowym, ale z wielu mało porannych fraz, a nie z kilku najpopularniejszych. Pozycjonowanie szerokie stosuje się gdy w danej kategorii nie możemy przebić się w rankingu, gdyż znajdują się w nim strony prowadzone przez duże marki, doinwestowane i intensywnie pozycjonowanie. W takiej sytuacji pozycjonowanie standardowe może być bardzo kosztowne i długotrwałe.
Do kolejnych typów pozycjonowania stron internetowych zaliczyć możemy pozycjonowanie pod urządzenia mobilne czy pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Każdy typ pozycjonowania zakłada optymalizację serwisu pod dany typ wyszukiwań. Pozycjonując witrynę w ten sposób, będzie najlepiej dopasowana do urządzeń mobilnych czy wyszukiwania głosowego i wyświetlana w Google wyżej jeśli pytanie zostanie zadane ze smartfona lub głosowo. Te typy pozycjonowania wykorzystuje się do docierania do odbiorców, którzy z racji pewnych parametrów np. wieku korzystają z danego typu urządzenia lub w celu wyprzedzenia innych witryn konkurencyjnych - gdyż często zdarza się, że wielu właścicieli zapomina o optymalizacji strony pod takimi kątami.
Najczęstszym pytaniem, które pada przy temacie pozycjonowania stron internetowych, jest to, ile trwa wypromowanie strony www Google. Jest to kluczowa kwestia i ważny element dla wielu marek. Przeważnie nie wiemy, czy jest to jedynie kilka — kilkanaście dni czy miesięcy. Rzeczywiście sprawa długości pozycjonowania nie jest tak prosta i jednoznaczna. Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem złożonym i nieprzewidywalnym. Wpływ na pozycjonowanie ma wiele czynników i elementów, które mogą wzajemnie na siebie oddziaływać. Nie da się więc jednoznacznie określić ile czasu zajmie nam pozycjonowanie strony internetowej i kiedy nasza witryna znajdzie się na konkretnych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Możemy jednak na podstawie pewnych informacji czy doświadczeń szacunkowo podać pewne wartości. Będą one jedynie dobrym przykładem, ale pozwolą poznać orientacyjne terminy i długości pozycjonowania.
Pierwsze efekty pozycjonowania strony internetowej powinny pojawić się już po ok. 2 tygodniach. W tym czasie Google zaktualizuje oraz zaindeksuje naszą witrynę oraz weźmie pod uwagę wprowadzone zmiany czy wykonane prace. Wypozycjonowanie witryny do TOP10 — 20 pod mało popularnymi frazami to przeważnie czas do ok. 3 miesięcy. Czas pozycjonowania strony www przy średnio popularnych frazach waha się najczęściej od ok. 3 miesięcy do 6 miesięcy. Promowanie witryny pod najbardziej popularnymi frazami to nierzadko okres nawet do roku czasu. Przedziały czasowe podawane są nie bez powodu. Czas wypromowania strony internetowej zależy również od tego, w jakiej kategorii jest ona promowana. Te popularne gdzie panuje duża konkurencja, będą wymagały analogicznie więcej czasu od tych niszowych. Czas pozycjonowania może zatem różnić się nawet 2-3 krotnie przy tych samych działaniach pozycjonerskich i pozycjonowanych witrynach w dwóch różnych kategoriach.
Na czas pozycjonowanie stron internetowych wpływa wiele czynników. To od nich głównie zależy ostateczny czas, w jakim nasza strona internetowa pozostanie wypozycjonowana. Pierwszym takim czynnikiem jest cel, jaki chcemy osiągnąć. To w głównej mierze od niego zależy czy pozycjonowanie trwało będzie pół roku czy dwa lata. Im ambitniejszy cel, tym dłuższy czas prac przy witrynie. Zupełnie inny czas pozycjonowania będzie obowiązywał przy wejściu do pierwszej trzydziestki wyników pod mało popularnymi hasłami, a zupełnie inny przy uzyskaniu pozycji TOP3 i dużego ruchu organicznego. Dwoma znanymi już przez nas czynnikami wpływającymi na czas pozycjonowania jest popularność danej kategorii oraz danych fraz. Im kategorie oraz frazy są popularniejsze i panuje pod nimi większa konkurencja, tym większa trudność pozycjonowania, a co za tym idzie dłuższy czas pozycjonowania. W wypadku popularnych kategorii i haseł musimy zmierzyć się z wieloma innymi witrynami, które również przeznaczają spore środki na promowanie witryn w Google.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na czas pozycjonowania jest stan witryny internetowej. Ogólnie im jest on lepszy, tym większe szanse na szybkie wypozycjonowanie witryny internetowej. Prace na takiej witrynie przebiegają dużo szybciej i są efektywne. Ważną rolę przy czasie pozycjonowania odgrywa też kompetencja specjalistów, którzy zajmują się witryną. Jeśli znają się oni na tematyce SEO w sposób ekspercki, znają najnowsze trendy czy posiadają wiedzę i doświadczenie, pozycjonowanie przebiegało będzie dużo szybciej, aniżeli wykonywane przez freelancera z małą wiedzą. Podobnie istotnym czynnikiem jest również moc przerobowa danej agencji SEO lub specjalisty, któremu powierzyliśmy witrynę. Jeśli naszą stroną zajmuje się duża agencja SEO posiadająca spore moce przerobowe i wielu specjalistów, będzie mogła działać na dużo większą skalę i dużo szybciej niż pojedynczy specjalista. Ważnym czynnikiem, który wpłynie na czas pozycjonowania, jest budżet przeznaczony na ten cel. Im większym budżetem będziemy dysponowali i będziemy przeznaczać więcej środków na pozycjonowanie, tym szybciej będzie ono przebiegało. Za pieniądze możemy kupować content na stronę, zlecać intensyfikację prac agencji czy sprowadzać ruch na witrynę i promować ją w sieci własnymi kanałami. To wszystkie przełoży się na krótki czas pozycjonowania strony www.
Mówiąc o pozycjonowaniu stron internetowych, należy również powiedzieć o czynnikach rankingowych, czyli elementach, które wpływają na pozycję witryny w Google. Ogólnie jest ich nawet kilkaset, ale niektóre z nich mają większy wpływ na pozycję witryny niż pozostałe.
Z pewnością pierwszym czynnikiem rangowym będzie analiza i dobór słów kluczy. To w dużej mierze od tej czynności zależy czy i pod jakimi hasłami w Google znajdzie się nasza witryna. Analiza musi zostać przeprowadzona w oparciu o indywidualną sytuację strony w kategorii i konkurencję, z jaką będziemy się mierzyli. Frazy muszą odzwierciedlać tematykę strony, a jednocześnie mieć korzystny stosunek liczby wyszukiwań do konkurencji i opłacalności. Analizą zajmują się specjaliści SEO, a dobrze dobrane frazy i słowa kluczowe, pod którymi będziemy pozycjonować naszą stronę, zapewniają jej odpowiednio wysoką pozycję w Google.
Drugim ważnym czynnikiem rankingowym jest szybkość wczytywania się i działania witryny. Google od dłuższego czasu kładzie coraz większy nacisk na szybkie dostarczanie informacji. Promuje ona strony, które wczytują się i działają szybko, aby dostarczać informacji użytkownikom ciągu pierwszych sekund wejścia na witrynę. Jest to często pomijany i zapomniany czynnik. Ogólnie istnieje wiele narzędzi do optymalizacji czy audytu czasu wczytywania się i działania strony, dzięki którym możemy z łatwością poprawić ten czynnik.
Kolejnym czynnikiem rankingowym, na który trzeba zwrócić uwagę podczas tworzenia strony lub w trakcie jej działania jest adres URL. Warto, aby domena miała historię, a nie była zakładana jako nowa. Sam adres główny powinien być stworzony zgodnie z zasadą User Friendly i być przyjazny zarówno dla wyszukiwarek jak i użytkowników. To czytelność sprawia, że witryna jest chętniej odwiedzana i łatwiej indeksowana przez Google. Powinniśmy zadbać też o czytelną i prostą strukturę katalogów i podstron.
Kluczowym czynnikiem rankingowym jest również content dodawany na stronę. Google stawia z całym przekonaniem coraz silniej na jakościowy content i to właśnie on jest głównym czynnikiem, dzięki temu dana strona www znajduje się na wysokich pozycjach i wyprzedza inne strony internetowe. Content musi być jakościowy, unikany i o odpowiedniej długości w odniesieniu do innych witryn oraz zoptymalizowany pod kątem SEO. Jego regularne dodawanie w dużej ilości będzie pozytywnie wpływało na pozycjonowanie i zdecydowanie warto skupić się na tym elemencie jeśli chcemy promować witrynę w wyszukiwarce np. kupując treści lub tworząc je samodzielnie.
Linkowanie zewnętrzne to jeden z najważniejszych czynników rankingowych oraz najważniejszy czynnik off site, czyli poza stroną www. Linki zwrotne prowadzące do witryny internetowej mają duży wpływ na popularność i wiarygodność strony. Dla Google statystyki te są dużej wartości, a wyszukiwarka promuje strony, które poleca w sieci wiele osób. Jeśli zatem zależy nam na wysokiej pozycji w Google, warto zadbać o naturalne i jakościowe linkowanie serwisu czy to przez dodanie wizytówek w katalogach, na forach czy w artykułach sponsorowanych.
Pozycjonowanie strony www jest bardzo skomplikowanym procesem, który daje też duże możliwości. Jeśli samodzielne nie jesteśmy specjalistami lub chcemy maksymalnie wykorzystać potencjał strony i pozycjonowania, zdecydowanie warto zlecić tę czynność agencji SEO. Agencja ma więcej możliwości i kompetencji czy doświadczenia oraz mocy przerobowych. Z pewnością efektywniej i skuteczniej wykona pozycjonowanie od nas. Lepiej jest też przeznaczyć czas, w którym chcieliśmy pozycjonować stronę samodzielnie na zarobione pewnej sumy pieniędzy i przekazać ją agencji SEO. Dzięki temu odniesiemy dużo więcej korzyści i nie sprowadzimy negatywnych konfekcji naszych błędów na nasz serwis.
78% internautów szukających lokalnych usług lub produktów dokonało właśnie lokalnie zakupu w późniejszym czasie
88% użytkowników smartfonów regularnie wyszukuje frazy związane z lokalnymi usługami i produktami w celu znalezienia właściwej firmy
56% osób szuka lokalnych usług w czasie swoich podróży
Mianem pozycjonowania określa się działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Bardzo często wykonuje się je wraz z działaniami SEO.
Kolejność, w jakiej prezentowane są strony internetowe nie jest przypadkowa. Najwyżej znajdują się witryny, które zostały uznane przez wyszukiwarkę za najlepiej pasujące do danego zagadnienia. Za ich ułożenie w stosownej kolejności odpowiada algorytm Google. Dokładny sposób jego funkcjonowania nie jest znany. Wiadomo natomiast, jakie czynniki wpływają na to, że dana strona znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania niż pozostałe. Związane są one zarówno ze znajdującymi się na stronie treściami oraz jej funkcjonowaniem, jak i popularnością danej witryny w Internecie.
To, ile osób wejdzie na nią z wyników wyszukiwania na określone hasło uzależnione jest od frazy, jaka została wpisana w wyszukiwarkę oraz pozycji, na której strona znajduje się w wynikach wyszukiwania. Dla każdego ze słów kluczowych sprawdzić można, jak prezentuje się średnia miesięczna ilość wyszukiwań, czyli to, ile razy dana fraza była wpisywana do wyszukiwarki przez użytkowników.
Działania z zakresu pozycjonowania stron internetowych opierają się o dążenie do poprawy elementów mających wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Obejmują one między innymi stosowną optymalizację kodu HTML, przygotowanie treści oraz stosowna ich optymalizacja z uwzględnieniem słów kluczowych i odpowiednio dopasowanych nagłówków, usprawnienie funkcjonowania witryny — usunięcie błędów czy poprawa szybkości ładowania, podzielenie informacji na określone podstrony, przygotowanie wersji mobilnej oraz zdobywanie linków z innych stron — ich zakup, publikacja artykułów, współpraca z portalami tematycznymi oraz marketing szeptany.
Aby wymienione powyżej działania z zakresu pozycjonowania stron internetowych były skuteczne, muszą być one prowadzone regularnie przez dłuższy czas. Czy pozycjonowanie stron można wykonań tanio? Pozycjonowanie tanio jest jak najbardziej możliwe przy dłuższej współpracy.