79% internautów szukających usług medycznych lub lekarzy dokonało wyboru z pierwszych kilku wyników wyszukiwania
86% użytkowników smartfonów regularnie wyszukuje frazy związane z lokalnymi usługami medycznymi, przychodniami i gabinetami lekarskimi
58% osób szuka lokalnych usług medycznych i lekarzy w internecie
Pozycjonowanie strony internetowej to usługa, którą zainteresować powinna się każda osoba prowadząca gabinet lekarski. Jest to bowiem jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie nowych pacjentów dla lekarzy. Co warto wiedzieć na temat pozycjonowania w branży medycznej?
Ze względu na stacjonarny charakter gabinetów medycznych, najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku są kampanie o zasięgu lokalnym. Prowadzone działania skupiają się tutaj wokół miasta, w którym znajduje się dana placówka lekarska oraz użytkownikach logujących się do sieci na tym właśnie obszarze.
Dobierając słowa kluczowe do pozycjonowania gabinetu lekarskiego, skupić można się na ogólnych frazach powiązanych ze specyfiką konkretnego obiektu. Witrynę tego typu pozycjonować można także pod kątem specjalizacji pracujących tam lekarzy dobierając słowa takie, jak okulista, dentysta czy kardiolog. Dobrym rozwiązaniem jest również wprowadzenie fraz zawierających nazwę miasta, w którym znajduje się gabinet. To właśnie w ten sposób użytkownicy najczęściej poszukują usług medycznych. Do pozycjonowania lekarzy warto wybrać około 6-8 fraz kluczowych ze średnią liczbą wyszukiwań w miesiącu.
Po wyborze słów kluczowych, wykonać należy optymalizację strony www. Chodzi tutaj zarówno o kod, jak i szybkość wczytywania oraz znajdujące się na niej treści.
Efekty prowadzonych działań z zakresu pozycjonowania nie są widoczne od razu. Średnio zaobserwować można je po upływie około 3-4 miesięcy, a w przypadku słów kluczowych o wysokiej wyszukiwalności - nawet 2 razy dłużej.
Po wdrożeniu działań związanych ze stroną internetową oraz jej optymalizacją, przejść należy do jej reklamowania oraz linkowania. W ramach tego typu działań można między innymi dodać wizytówki gabinetu lekarskiego do agregatorów placówek medycznych - zarówno najpopularniejszych, jak i tych o zakresie lokalnym. Jeżeli chodzi natomiast o linkowanie, to działania tego typu przeprowadzać można na stronach związanych zarówno z medycyną, jak i zdrowym trybem życia.