79% internautów szukających lokalnych usług lub produktów w Warszawie dokonało właśnie lokalnie zakupu w późniejszym czasie
86% użytkowników smartfonów w Warszawie regularnie wyszukuje frazy związane z lokalnymi usługami i produktami w celu znalezienia właściwej firmy
58% osób w Warszawie szuka lokalnych usług w czasie swoich podróży
Pozycjonowanie lokalne stron nazywane jest również pozycjonowaniem regionalnym lub lokalnym SEO. Najprościej zdefiniować można je jako proces, który polega na plasowaniu witryny internetowej w wyszukiwarkach w oparciu o frazy kluczowe w bezpośredni sposób powiązanych z daną firmą i daną lokalizacją. Co jeszcze warto wiedzieć na temat pozycjonowania?
Pozycjonowanie ogólne, owszem, przynieść może efekt w postaci dużej liczby odwiedzin. Niestety, sporą część z nich stanowić będą internauci, którzy ze względu na położenie geograficzne nie będą w stanie skorzystać z naszych usług. Dla firm działających lokalnie najlepszym, a co najważniejsze - niedrogim rozwiązaniem jest pozycjonowanie lokalne. Sprawia ono, że możliwe stanie się dotarcie wyłącznie do użytkowników z najbliższej okolicy.
W przypadku pozycjonowania lokalnego, na terenie Warszawy i okolic, w pierwszej kolejności niezbędne będzie znalezienie fraz kluczowych odnoszących się do prowadzonej przez nas działalności. Następnie, warto przyjrzeć się konkurencji oraz frazom przez nią wykorzystywanym. Może się okazać, że spora część osób świadczących zbliżone usługi w naszym mieście nie posiada strony www, co w znaczący sposób ułatwi nam pozycjonowanie lokalne.
Kolejny etap stanowi optymalizacja strony internetowej. Niezbędne będzie usprawnienie jej w taki sposób, aby wyszukiwarka Google nie miały żadnych wątpliwości odnośnie tego, jakiego regionu czy miasta dotyczy nasza strona internetowa.
Następnie przejść należy do zdobywania linków prowadzących do naszej strony internetowej. Kluczową rolę odgrywać będzie tu obecność nazwy oraz danych teleadresowych przedsiębiorstwa na innych stronach. Doskonale do tego celu sprawdzą się rozmaite kategorie firm czyli wizytówki NAP z Warszawy. Do tego celu wykorzystać można także artykuły sponsorowane opisujące naszą działalność.