Projektowanie stron internetowych. Jak zacząć projektowanie strony internetowej

Projektowanie stron internetowych

Projektowanie stron internetowych warszawa

W sieci jest dostępnych mnóstwo stron internetowych. Są one kolejnymi miejscami, gdzie odbiorcy mogą spotykać się z twórcami, kupować produkty czy umawiać się na spotkania. Niezależnie od celu witryny, każdą z nich należy odpowiednio zaprojektować, a następnie stworzyć. Tak, aby zainteresowała potencjalnego odbiorcę oraz stanowiła prawdziwą wizytówkę firmy.

Jeżeli planujesz postawienie swojej strony internetowej, z pewnością zastanawiasz się od czego powinieneś zacząć. Kod źródłowy, odpowiednie grafiki, a może teksty? Odpowiedź brzmi: od projektu. Zaprojektuj swoją witrynę, potencjalnych użytkowników oraz ustal ich ścieżki. Dzięki temu kolejne etapy będą naturalną konsekwencją obecnych działań.

Na czym polega projektowanie stron internetowych?

Projektowanie strony internetowej to nic innego jak dokładne zaplanowanie wszystkich elementów, które będą się na niej znajdowały.

Mówiąc o wszystkich elementach, mamy na myśli układ strony, grafiki, treści, a nawet przyciski i CTA, jakie na niej zamieścisz. Dzięki precyzyjnie zaprojektowanej witrynie masz możliwość wygenerowania zadowalającego ruchu na stronie oraz pozyskanie nowych klientów, a w konsekwencji zysków ze swojego przedsiębiorstwa.

Projektowanie stron internetowych zaczyna się jeszcze na etapie planowania i określenia persony. Sięga natomiast aż do etapu ostatecznego udostępnienia witryny klientom oraz umożliwienia im interakcji.

Od czego zacząć projektowanie strony internetowej?

Zastanawiasz się z pewnością od jakiego elementu powinieneś rozpocząć projektowanie strony internetowej. Według ogólnej opinii najtrudniejszy jest pierwszy krok. Wszystkie kolejne elementy naturalnie wynikają z poprzednich. Jednak jaki powinien być początek?

Zacznij od elementu, który z pozoru nie jest zupełnie związany z projektowaniem Twojej strony internetowej. Bardzo dokładnie oraz precyzyjnie określ grupę swoich klientów. Kim są? Dlaczego trafili na Twoją stronę internetową? Czego szukają?

Odpowiedzi na powyższe pytania umożliwią Ci stworzenie person, czyli Twoich idealnych odbiorców, klientów. Jest to pewnego rodzaju portret osoby, która będzie zaglądała na Twoją witrynę. Dobre określenie persony to pierwszy krok do sukcesu projektowania Twojej witryny.

Jeżeli masz już określoną personę, czyli swojego idealnego użytkownika, pora na ułożenie planu. Zastanów się jakie cele ma spełniać Twoja witryna. Określ, ile powinna posiadać zakładek oraz podstawowe czynności, jakie będzie mógł wykonać odbiorca. W ten sposób zespół grafików oraz programistów będzie dokładnie wiedział w jaki sposób może zaprojektować stronę internetową.

Najważniejszy element strony internetowej – użytkownicy

Możesz posiadać doskonale zaprojektowaną stronę internetową, ale w dalszym ciągu mieć problemy z konwersją. Dlaczego? Twoja witryna jest tworzona z myślą o użytkownikach. To dla nich ma być czytelna, przejrzysta oraz wygodna w korzystaniu.

Dlatego konieczna jest współpraca ze specjalistami z zakresu UX i UI. Zaprojektują oni dla Ciebie Twoją stronę internetową w taki sposób, żeby była możliwie najbardziej atrakcyjna i wygodna dla użytkowników.

Pamiętaj, że roboty pozycjonujące decydują o tym jak wysoko w wyszukiwarce znajduje się Twoja strona internetowa. Ale to ludzie są po drugiej stronie ekranów. Dla nich tworzysz swoje treści oraz z nimi będziesz współpracował. Dlatego witryna musi być dopracowana tak, żeby roboty ją zauważyły i pokazały ludziom, których ona zainteresuje.

Jakie podstrony muszą znaleźć się na stronie internetowej?

Najpierw powinieneś zdecydować czy Twoja strona powinna mieć podstrony. Jeżeli chcesz, żeby pełniła rolę prostej wizytówki, nie jest to konieczne. Jednak, jeżeli chcesz ją w przyszłości rozbudować, na przykład o bloga, sklep lub ofertę, koniecznie pamiętaj o tym podczas projektowania.

Czy są podstrony, które koniecznie muszą znaleźć się na Twojej stronie internetowej? Nie. Jest to bardzo mocno uzależnione od Twojej branży oraz sposobu prowadzenia działalności. Jednak jest kilka zakładek, o których warto pamiętać oraz rozważy ich zaprojektowanie.

O firmie

Nikt nie chce nawiązywać współpracy z osobami, których nie zna. Dlatego tak ważne jest, żebyś na swojej stornie internetowej pokazał swoją ludzką stronę. Przedstaw się oraz zaprezentuj swoje wartości. W ten sposób możesz przyciągnąć do siebie więcej klientów. Szczególnie tych, którzy preferują biznes w klasycznej formie.

Zakładka o firmie to również doskonałe miejsce, w którym możesz przedstawić swoje osiągnięcia, cele oraz plany. Tutaj również pokazujesz swoim odbiorcom jakim jesteś wykonawcą oraz czego mogą się spodziewać po współpracy z Tobą.

Oferta

Nikt nie chce kupować kota w worku, prawda? Projektując stronę internetową, z pewnością robisz to w konkretnym celu. Posiadasz swoje produkty i usługi, które chcesz sprzedać.

Przygotuj zakładkę z ofertą. Przedstaw ze szczegółami czym się zajmujesz oraz jakie usługi możesz zaproponować swoim klientom. Pokaż, dlaczego powinni rozpocząć współpracę akurat z Tobą. Pod kątem projektowania podstrona z ofertą powinna być wyrazista, przejrzysta oraz zapadająca w pamięci. Tak, aby klient myślał o niej nawet wtedy, kiedy zamknie komputer.

Strona ofertowa powinna zapaść odbiorcy w pamięć do tego stopnia, żeby przypomniał sobie o niej w chwili, kiedy będzie potrzebował Twoich usług. W ten sposób możesz zyskać wielu klientów dzięki dobrze zaprojektowanej jednej zakładce.

Kontakt

Klienci powinni wiedzieć w jaki sposób można się z Tobą skontaktować oraz gdzie można Ciebie szukać. Podaj w tej zakładce dane firmy, swój adres e-mail oraz telefon kontaktowy. Możesz również przygotować specjalny formularz kontaktowy, który ułatwi pozyskiwanie kontaktów z klientami.

UX na najwyższym poziomie – sprawdź, dlaczego jest tak istotny

UX, czyli User Experience to precyzyjne określenie ścieżki klienta oraz zaprojektowanie strony internetowej tak, żeby była ona możliwie wygodna dla niego. Niezależnie od tego, czy chcesz sprzedawać produkty czy oferować swoje usługi, użytkownik powinien móc w prosty sposób znaleźć wszystkie potrzebne informacje na Twojej stronie internetowej.

Dobrze zaprojektowany UX zapewnia Ci zwiększony udział sfinalizowanych transakcji oraz wzrost ilości zadowolonych klientów. Dzięki temu, że dokładnie wiedzą, gdzie mogą znaleźć konkretne informacje, mogą spokojnie korzystać z witryny.

Pamiętaj, że dobry UX to gwarancja powodzenia strony internetowej. Jeżeli Twój odbiorca wie, w którym miejscu może znaleźć dane kontaktowe, cennik lub koszyk, z pewnością skorzysta z tych informacji. Nie będzie ich szukał. Jeżeli nie podasz mu precyzyjnych wskazówek, zrezygnuje z Twoich usług na rzecz Twojej konkurencji.

Zapełnienie strony internetowej – grafiki i treści

Projektowanie strony internetowej to nie tylko dokładne zaplanowanie ścieżki klienta oraz zadbanie o jego doświadczenia podczas wizyty w Twojej witrynie. To również zadbanie o jego doświadczenia wizualne.

Podczas projektowania strony internetowej nie możesz zapomnieć o wysokiej jakości grafikach oraz treściach, które będą przedstawiały Twoje produkty. Powinny być one atrakcyjne dla odbiorców. Pamiętaj, że najlepsze treści powstają w oparciu o persony. Dlatego dokładnie zrealizuj pierwszy etap projektowania. Dzięki temu ten ostatni, jakim jest aspekt wizualny i graficzny, będzie znacznie łatwiejszy.

Grafik powinien współpracować ze specjalistami od UX już od samego początku projektowania strony internetowej. Tak, aby móc określić położenie poszczególnych elementów oraz zadbać o aspekt wizualny. Dlatego szukaj do swojego zespołu specjalistów, którzy potrafią działać zespołowo.

Praca grafika nad projektowaniem strony internetowej

Przy projektowaniu stron internetowych, grafik odgrywa kluczową rolę w zespole. Odpowiada za wizualny aspekt witryny. To jego zadaniem jest przygotowanie grafik, które będą widoczne na wszystkich poszczególnych zakładkach. Powinieneś przekazać mu wszystkie konieczne informacje, które chcesz udostępnić swoim odbiorcom.

Pamiętaj, że dobrze przygotowana strona internetowa oraz dopracowane grafiki na niej zachęcają użytkowników do zakupów w Twoim sklepie oraz do skorzystania z proponowanych usług. Wszystkie obrazy powinny być dopasowane do koncepcji działalności oraz odpowiadać na potrzeby klientów. Jeżeli stawiasz na formalny kontakt z biznesowymi klientami, grafiki powinny nawiązywać do profesjonalizmu, prowadzenia przedsiębiorstwa i kontaktów biznesowych.

Logo zgodne z identyfikacją marki

Zastanawiasz się w jaki sposób Twoje przedsiębiorstwo może być lepiej rozpoznawane w branży? Postaw na wysokiej jakości logo, które będzie nawiązywało do Twojej marki oraz usług, jakie świadczysz. W ten sposób jedna grafika będzie mogła dokładnie pokazać, czym zajmuje się Twoja firma.

Logo umożliwia także zapamiętanie konkretnej firmy za pomocą skojarzeń oraz obrazów. Twoi klienci, widząc podobne wzory i kolory będą od razu kierowali swoje myśli w kierunku Twojego przedsiębiorstwa. W ten sposób zwiększysz rozpoznawalność marki oraz możliwości, jakie się przed Tobą otwierają.

Czy czcionka ma znaczenie?

Czcionka to kolejny element projektowania stron www. Ma kluczowe znaczenie dla odbioru Twojej witryny przez odbiorców i potencjalnych klientów. Dlatego powinieneś zwrócić uwagę również na ten aspekt.

Wiemy, że ozdobne litery, przypominające kaligraficzne pismo kuszą początkujących projektantów stron. Jednak radzimy się ich zdecydowanie wystrzegać. Możesz postawić na kilka elementów, które będą wykaligrafowane. Jednak zdecydowana większość treści na stronie powinna być napisana prostą czcionką, która ma możliwie najmniej ozdobników.

Dzięki prostym literom masz możliwość przekazania Twoim odbiorcom wszystkich koniecznych informacji tak szybko jak to jest możliwe. Jest to również dla nich bardzo wygodna opcja, ponieważ mają możliwość szybkiego zdobywania informacji. Wszystkie słowa są wyraźne i nie ma konieczności dodatkowego skupiania się na rozszyfrowaniu tego, co chcesz przekazać odbiorcom.

Czy SEO jest istotne na etapie projektowania strony internetowej?

SEO, czyli wszystkie elementy związane z pozycjonowaniem strony są niezwykle istotne już od momentu projektowania strony internetowej. Jeżeli już na samym początku postawisz na wysoką jakość treści oraz odpowiednie zaplecze techniczne, Twoja witryna od pierwszych dni może znajdować się wysoko w wyszukiwaniach.

Pamiętaj, że SEO to nie tylko teksty. Czy Twoja strona jest dobrze dopasowana pod katem UX, posiada atrakcyjne, oryginalne grafiki? Sprawdź również, czy nie ma na niej niedokończonych ścieżek lub ślepych punktów. Wszystkie te elementy wpływają na to, jak atrakcyjna będzie ona dla robotów pozycjonujących. Zwracaj na to uwagę od samego początku i działaj z SEO już na pierwszych etapach projektowania strony internetowej.

Możliwość komentowania została wyłączona.