Pozycjonowanie lokalne stron i sklepów. Jak pozycjonować lokalnie firmę

Pozycjonowanie lokalne stron i sklepów, pozycjonowanie lokalne

Click to rate this post!

pozycjonowanie lokalne firm w Google

Co to jest pozycjonowanie lokalne w Google?

Pozycjonowanie stron, tak zwane SEO Lokalne lub Local SEO, to działanie polegające na pozycjonowaniu kluczowych fraz zawierających lokalizację miejsca, w obrębie którego użytkownicy szukają określonej usługi czy produktu i fraz bez określania lokalizacji wyszukiwanych przez internautów z obszaru działalności określonego przedsiębiorstwa. A w skrócie i bardziej przyjaźnie pozycjonowanie lokalne polega na działaniach mających na celu plasowanie danej firmy w wynikach wyszukiwania na jak najwyższej możliwej pozycji w danym obszarze geograficznym.

Dlaczego warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego?

Dlaczego warto zainteresować się pozycjonowaniem na frazy lokalne? Najlepiej przedstawiają to poniższe statystyki, które powstały po przeprowadzeniu badań na temat zachowań użytkowników wyszukujących informacji na temat lokalnych usług i produktów:

  • 78% internautów szukających lokalnych usług lub produktów dokonało właśnie lokalnie zakupu w późniejszym czasie,
  • 88% użytkowników smartfonów i 84% użytkowników tabletów regularnie wyszukuje frazy związane z lokalnymi usługami i produktami w celu znalezienia właściwej firmy,
  • 56% osób szuka lokalnych usług w czasie swoich podróży.

Z użyciem komputerów stacjonarnych 24% z nas szuka lokalnie restauracji (pozycjonowanie restauracji), 23% sklepów, a 21% – usług. Przy użyciu smartfonów 30% osób poszukuje restauracji, 28% sklepów, a 21% – usług.

Jak skutecznie pozyskać lokalnych klientów poprzez pozycjonowanie lokalne w Google?

By skutecznie wypozycjonować naszą stronę internetową, należy spełnić kilka kluczowych warunków. Jedną z form dopasowywania wyników wyszukiwania do konkretnego użytkownika jest geolokalizacja. Jest ona dokonywana ze strony Google na tyle dokładnie, że w większych miastach Polski może ograniczać wyniki wyszukiwania do firm tylko z danej dzielnicy. Użytkownik nie musi oczywiście polegać na wyszukiwarce przy określaniu jego lokalizacji – może samodzielnie określić dla którego miasta czy regionu chce otrzymać wyniki ale najczęściej większość tego nie robi.

Każda osoba prowadząca własną firmę wie, że najlepiej być jak najbliżej klienta – zwiększa to bowiem szansę na zawarcie transakcji. W pozycjonowaniu lokalnym sytuacja wygląda podobnie – fizyczny adres działalności powinien znajdować się na terenie miasta, dla którego mieszkańców strona ma być pokazywana w pierwszej dziesiątce wyników. Kluczowym czynnikiem zwiększającym szansę na pojawienie się witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania na określone hasło jest odległość dzieląca adres przedsiębiorstwa od użytkownika oraz centroid, czyli miejsce największego skupienia firm.

Jak możemy zoptymalizować naszą stronę pod kątem pozycjonowania lokalnego?

Warto zadbać o między innymi takie elementy, jak:

  • Adres na stronie, który powinien znaleźć się zarówno w zakładce Kontakt, jak i w stopce strony internetowej. Uwzględniać powinien on zarówno nazwę firmy, jak i jej adres oraz numer kontaktowy.
  • Mapa Google – w dziale Kontakt, poza wspomnianym powyżej adresem, warto umieścić także mapę Google pokazującą siedzibę firmy (chodzi tutaj o zweryfikowany punkt, nie wyszukiwany adres).
  • Rich snippets czyli dane strukturalne, uporządkowane – pozwalają one lepiej zrozumieć wyszukiwarce zawartość witryny. Roboty nie muszą wówczas same domyślać się, co oznacza dana treść, ponieważ mają podane wprost jej znaczenie. Przy pomocy danych strukturalnych należy opisać informacje kontaktowe w obrębie witryny.
  • Optymalizacja treści i metatagów – o tym, że dane przedsiębiorstwo działa na terenie danego miasta świadczyć powinien nie tylko adres w stopce czy na podstronie kontaktowej, lecz także cała zawartość witryny. Nazwę miasta należy wymienić w treści podstron, w ich tytułach oraz meta opisach. Uwaga! Powinna się ona znajdować wyłącznie tam, gdzie wyglądać będzie ona naturalnie.

Czy to wszystko wystarczy aby być na pierwszym miejscu w Google? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: „To zależy”. Powyższe działania mogą być wystarczające ale przy średniej lub dużej konkurencji niekoniecznie, tylko na początku działań albo w ogóle mogą być nieskuteczne.

Co zrobić aby moja firma była na 1 miejscu w Google?

Odpowiedź na to pytanie tym razem również jest prosta: „Zlecić powyższe zadanie firmie, która wykona je skutecznie ale przede wszystkim bezpiecznie”. Niektóre z firm zajmującymi się tą branżą stosuje niedozwolone przez Google praktyki, które w krótszej lub dłuższej perspektywie czasu mogą spowodować nawet wykluczenie danej firmy z wyników wyszukiwania.

Sprawdź naszą specjalną ofertę SEO pozycjonowania stron oraz dla firm pozycjonowanie stron Warszawa.

Click to rate this post!