Jak stworzyć przycisk Call To Action, który będzie konwertować | Tworzenie Stron i Pozycjonowanie

Jak stworzyć przycisk Call To Action, który będzie konwertować

przycisk Call To Action
Call To Action to niezwykle ważny element każdej strony internetowej. To właśnie od jego jakości zależy w dużej mierze zależy to, czy użytkownik kliknie w niego i przeniesie się na kolejny etap lejka konwersji.

Call To Action — co to takiego?

Call To Action jest elementem strony internetowej, mailu czy oferty, którego głównym zadaniem jest skłonienie użytkownika do działania. Kliknięcie w niego oznacza, że zdecydował się on podjąć pewną decyzję, na przykład dokonać zakupu czy zapisać się na newsletter.

Call To Action w większości przypadków ma postać przycisku. Nie ma w tym nic dziwnego. Zajmuje on więcej miejsca i dobrze widoczny. Przycisk może przyjąć różny kształt, aby jeszcze mocniej odróżnić się od reszty strony. Umieścić można nim różnego rodzaju napisy. Do jego zalet zaliczyć można również to, że użytkownicy są przyzwyczajeni do tego, że aby podjąć akcję, należy kliknąć w przycisk.

Call To Action przybrać może również postać teksty, linku tekstowego, adresu e-mail lub numeru telefonu.

Jakie funkcje pełni Call To Action?

Call to Action ma przede wszystkim za zadanie przyciągnąć uwagę użytkownika. Dopiero wówczas, gdy go zauważy, będzie mógł w niego kliknąć. Aby było to możliwe, CTA należy umieścić w widocznym miejscu. Najlepiej, by był on duży i miał kontrastowy kolor. Drugą funkcją Call to Action jest przekonanie użytkownika do podjęcia konkretnej akcji. W tym celu, zadbać należy o odpowiednią treść przycisku uwzględniającą składaną obietnicę oraz otaczające go elementy.

Czym charakteryzuje się dobrze, wysoko konwertujące Call To Action?

Jego pierwszym kluczowym elementem jest wielkość. Panuje tutaj zasada, zgodnie z którą im dany element jest większy, tym użytkownik jest w stanie łatwiej go zauważyć. Dodatkowo, CTA powinien się odróżniać kolorem od reszty strony. Niemniej istotne jest jego optymalne umiejscowienie. Warto tutaj pamiętać o tym, że góra strony i jej lewa część jest częściej oglądana niż dolna i prawa. Nieodłącznym elementem każdego Call To Action jest tekst zachęcający do akcji, który sprawia, że użytkownik nie jest w stanie powstrzymać się przed kliknięciem. Jak napisać skuteczne copy dla CTA? Zawierać powinien on czasownik, taki jak: odbierz, otrzymaj czy zamawiam. Dodatkowo, należy tam pokazać użytkownikowi, co otrzyma w zamian. Może być to zarówno konkretny przedmiot, taki jak e-book czy kurs online, jak i obietnica wartości — wzrost przychodów czy utrata kilogramów. W Call To Action unikać powinno się sformułowań, takich jak: załóż konto czy wypełnij 5 — minutową ankietę. Mogą one bowiem skutecznie zniechęcić do działania. Projektując CTA, należy sobie zdawać sprawę z tego, że otoczenie przycisku może wspomagać lub odciągać uwagę. Najlepszym rozwiązaniem będzie zostawienie wokół Call to Action odrobiny wolnego miejsca. Jeżeli w tekście CTA zabrakło miejsca na całą potrzebną część, pomocne okazać mogą się dodatkowe teksty umieszczone obok niego, takie jak: oddzwonimy w 10 minut, czy dołącz do grona 100 000 zadowolonych klientów.