Domena internetowa - jaką wybrać? Jak nazwać stronę internetową Domena internetowa - jaką wybrać? Jak nazwać stronę internetową

Jak wybrać nazwę domeny

Jak nazwać stronę internetową

Domena internetowa to unikalny adres przypisany do danej strony internetowej, który stanowi znak rozpoznawczy danej marki. Dlaczego odgrywa ona tak ważną rolę? Domena to swoista wizytówka przedsiębiorstwa — to właśnie ona wpisywana jest bowiem w pasek przeglądarki i to nią posługują się klienci chcąc polecić ją innym osobom. Warto także zdawać sobie sprawę z faktu, iż wpływa ona na budowanie świadomości marki. Stawiając na chwytliwą domenę można mieć pewność, że zapadnie ona w pamięć potencjalnym odbiorcom, co przełoży się na wzrost rozpoznawalności firmy.

W jaki sposób zbudowana jest domena internetowa? Rozpoczyna się ona od protokołu. Może to być http lub https. Pierwszy z nich jest niezabezpieczony, a co za tym idzie — dane przesyłane pomiędzy serwerem a przeglądarką mogą zostać przechwycone przez osoby niepowołane. Protokół https to natomiast gwarancja bezpieczeństwa informacji. Co więcej, witryny go posiadające są doceniane przez Google, który to dba o bezpieczeństwo swoich użytkowników.

Jeżeli chodzi o końcówki domen, podzielić można je między innymi na domeny najwyższego poziomu, które przyporządkowywane są na bazie położenia geograficznego. Wyróżnić można tutaj domeny krajowe oraz kontynentalne. Spotyka się także inne końcówki domen z najwyższego poziomu, do których zalicza się między innymi: .com, .org, .info, .gov czy .edu.

Od domen najwyższego poziomu tworzy się subdomeny. Odbywa się do poprzez dodanie stosownego skrótu, który związany może być na przykład z regionem danego państwa czy działem konkretnej strony. Tego typu rozszerzenia mogą składać się z dowolnego ciągi znaków, lecz muszą zostać oddzielone kropkami, tworząc domenę drugiego poziomu. Co ważne, subdomenę utworzyć może wyłącznie właściciel danej strony. Jest to proces nieograniczony ilościowo oraz bezpłatny.

Końcówka domeny odgrywa ważną rolę przy pozycjonowaniu strony. Gdy zależy nam, aby witryna wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania polskim użytkownikom, postawić należy na rozszerzenie .pl.

Czym powinna charakteryzować się idealna nazwa domeny? Powinna być ona prosta, tak aby każdy użytkownik mógł ją z łatwością zapamiętać. Im domena będzie krótsza, tym lepiej. Maksymalna ilość znaków, z której może się ona składać to 63 litery lub cyfry. W przypadku domen znaczenia nie mają wielkości liter. Tworząc stronę przedsiębiorstwa, warto postawić na domenę, która będzie nazwą firmy — wspierać będzie to budowanie jej wizerunku.

Po wybraniu domeny, należy ją wykupić. Może być ona nowa lub używana. W przypadku pierwszej z nich, nie musimy borykać się z jej historią. Użytkownik samodzielnie buduje tutaj jej autorytet. Jeżeli chodzi natomiast o domeny używane, posiadają one swoją historię i prowadzą do niej określone linki. Bardzo często posiadają one wysokie parametry oraz ilość odwiedzin Stawiając na domenę używaną, sprawdzić należy jej historię. Pomogą w tym różnego rodzaju narzędzia dostępne w sieci. Gdy historia danej witryny nie pokazuje spamowych treści czy nałożonego przez Google filtra, bez obaw zdecydować można się na jej zakup.