Pozycjonowanie organiczne | Na czym polega pozycjonowanie organiczne

Pozycjonowanie organiczne

Click to rate this post!

Pozycjonowanie organiczne
Wyniki wyszukiwania Google podzielić można na wyniki organiczne (inaczej naturalne) oraz wyniki płatne (reklamy sponsorowane AdWords). Czym są pierwsze z nich, czyli czym są wyniki organiczne?

Mianem pozycjonowania organicznego określa się działania polegające na optymalizacji kodu strony internetowej i znajdujących się na niej treści, a także budowanie profilu linkowego tak, by udało się wypracować możliwie jak najwyższe pozycje w organicznych wynikach naturalnych. Aby osiągnąć czołowe pozycje organiczne na większość wybranych przez nas fraz czy słów kluczowych, wprowadzić należy szereg zmian w kodzie strony, które to mają na celu eliminację kluczowych błędów związanych z optymalizacją. Poza niewidocznymi dla użytkownika zmianami, takimi jak modyfikacja tytułu strony i opisu meta description, usunięcie duplikatów wewnętrznych czy ustawienie przekierowań, niekiedy konieczne okazać mogą się również modyfikacje elementów widocznych, jak dodanie linków w menu, umieszczenie danych adresowych czy stworzenie bloga. W niektórych przypadkach niezbędne jest również stworzenie nowych podstron czy całych działów, w skład których wchodzić będzie minimum kilkanaście podstron. Liczba modyfikacji zależy tutaj od tego, jakiego rodzaju frazy i słowa kluczowe są promowane, jak prezentują się konkurencyjne witryny z wyników wyszukiwania organicznego czy na ile rozbudowana jest pozycjonowana strona lub pozycjonowany sklep internetowy. Prace związane z optymalizacją kodu i rozbudową treści to jednak nie wszystko. Zadbać należy tu także o stosowne linkowanie serwisu w internecie.

Udało się osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania — co dalej? Warto zdawać sobie sprawę z tego, iż algorytmy Google są cały czas ulepszane. Nieustannie zmienia się waga czynników uwzględnianych przy ocenie stron internetowych, takich jak długość treści, słowa kluczowe w tekstach, nagłówkach, tytule i opisie meta description, zagęszczenie słów kluczowych, jakość linków przychodzących, częstotliwość aktualizacji czy szybkość wczytywania witryny. Oprócz tego, dodawane są nowe czynniki, a konkurencyjne firmy prowadzą podobne działania mające na celu wyprzedzenie naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. W związku z tym, nieustannie należy dbać o rozwój witryny, dopasowywać ją do aktualnych wymogów algorytmów wyszukiwarek Google i pozyskiwać możliwie jak najbardziej wartościowe odnośniki.

Jak widać, pozycjonowanie stron internetowych wymaga nieprzerwanej pracy, a jego wyniki widoczne są dopiero po jakimś czasie. W przypadku najbardziej konkurencyjnych fraz kluczowych może być to nawet kilka lat. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że osiągnięcie czołowej pozycji w wynikach wyszukiwania organicznego przekładać będzie się realnie na znaczący wzrost odwiedzin pozycjonowanej strony internetowej.

Na koniec warto wspomnieć pokrótce o kampaniach Google AdWords. Mianem tym określa się system reklamowy wyświetlający linki sponsorowane nad organicznymi wynikami wyszukiwania, a niekiedy również obok i pod nimi. Reklamy te znaleźć można także na witrynach partnerów współpracujących w ramach programu Google AdSense. Inwestując w taką kampanię Google AdWords i umiejętnie ją prowadząc, liczyć można się z niemalże natychmiastowymi efektami. Jednocześnie, spora część użytkowników w świadomy sposób ignoruje wyniki z linków sponsorowanych, co sprawia, że pojawienie się w wynikach naturalnych, organicznych może w niektórych przypadkach w większym stopniu przełożyć się na wzrost ruchu na stronie internetowej.

Click to rate this post!