Audyt SEO sklepu internetowego
Audyt SEO sklepu internetowego ma za zadanie sprawdzić go pod kątem pozycjonowania. Działania tego typu znajdują zastosowanie zarówno w przypadku debiutujących na rynku podmiotów, jak i tych, które działają od dłuższego czasu.
Prowadzenie swojego własnego sklepu internetowego wymaga sporego doświadczenia i wiedzy odnośnie działań z zakresu marketingu internetowego, takich jak chociażby pozycjonowanie czy optymalizacja pod kątek SEO. Aby móc je przeprowadzić, niezbędne jest zdefiniowanie błędów umożliwiających zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie — wzrost efektywności sprzedaży.
Audyt SEO sklepu internetowego ma na celu między innymi sprawdzenie poszczególnych elementów strony www wpływających na pozycjonowanie. Mowa tutaj o nawigacji, sprawności wyszukiwarki i koszyka, szybkości ładowania się poszczególnych podstron czy dopasowaniu witryny do wymagań urządzeń mobilnych. Audyt SEO pozwala wykryć słabe oraz mocne strony sklepu internetowego przyczyniając się do zwiększenia skuteczności witryny.
Jak wyglądają działania tego typu krok po kroku? W pierwszej kolejności przeprowadzana jest analiza wyszukiwań sklepu internetowego na dane frazy kluczowe. Ma to na celu dopasowanie oferty pod zapytywania wykorzystywane przez potencjalnych klientów. Kolejny etap to dokładne sprawdzenie kodu strony. Bardzo często nawet drobny błąd występujący w budowie strony może w negatywny sposób wpłynąć na jej pozycjonowanie. Następnie określany jest wiek i płeć użytkowników, a także rodzaj urządzeń, na jakich najczęściej przeglądają sklep internetowy. Na tym etapie sprawdzane jest także, które podstrony są przeważnie odwiedzane i jak przedstawia się ruch użytkowników na stronie. Na pozycjonowanie witryny ogromny wpływ ma także czas ładowania się sklepu internetowego. Jeżeli jest on krótki, w pozytywny sposób wpływa to na zadowolenie użytkownika. Szybkość sklepu internetowego ma także spore znacznie dla algorytmów Google testujących stronę www pod tym względem. Prawidłowo funkcjonujący e — sklep powinien działać tak samo dobrze na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. Audyt SEO obejmuje również działania w tym zakresie.
Każdy właściciel sklepu internetowego zdawać powinien sobie także sprawę z tego, że treści na stronie mają ogromny wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce Google. Audyt SEO pozwala na określenie, czy jakość treści jest wystarczająca oraz gdzie jeszcze można umieścić teksty tak, aby w pozytywny sposób wpływał one na optymalizację e — sklepu. Dodatkowo, sprawdzane jest tutaj także linkowanie wewnętrzne, czyli to, czy linki znajdujące się na danej podstronie kierują do produktu z nią powiązanego. Na audyt SEO składa się także kontrola sklepu internetowego pod kątem ostrzeżeń i błędów od Google. Ich wykrycie pozwoli na uniknięcie przykrych konsekwencji i wdrożenie działań wpływających na skuteczne pozycjonowanie witryny.