Pozycjonowanie Shoper | Pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper

Pozycjonowanie sklepu Shoper

Click to rate this post!

Pozycjonowanie Shoper

Shoper Pozycjonowanie

Jedną z godnych polecenia platform e — commerce jest Shoper. Jest on przyjazny do pozycjonowania i pozwala na przeprowadzenie większości działań w ramach optymalizacji witryny pod pozycjonowanie.

Shoper to platforma przyjazna SEO, co oznacza, że nawet osoby początkujące skorzystać będą mogły ze zoptymalizowanych globalnie meta danych: title oraz description. Ich optymalizacja jest tutaj bardzo prosta i może ją z łatwością przeprowadzić każdy użytkownik, nawet ten, który nie posiada wiedzy programistycznej. Shoper pozwala także na indywidualne dopasowanie meta danych do poszczególnych produktów. Aktualizować można je ręcznie lub importując plik produktowy CSV.

Na platformie Shoper można założyć sklep internetowy z każdej branży. Może to być sklep rolniczy z częściami do maszyn rolniczych czy też sklep detektywistyczny znanej agencji detektywistycznej. Każdy produkt czy usługę można sprzedać przez internet.

Bardzo ważna dla pozycjonowania Shopera jest możliwość w pełni dowolnej konfiguracji edycji opisów produktów. Chodzi tutaj zarówno o zawartość fraz, jak i o układ części. W tym przypadku przydatna okazać może się podstawowa znajomość html lub wyrażeń regularnych regex. Pod opisami produktów umieścić można sekcję opinii na ich temat. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że nie są one jedynym treściami wspierającymi pozycjonowanie. Bardzo częstą praktyką jest tworzenie blogów. W Shoperze znaleźć można sekcję o nazwie Blog, która to podlega optymalizacji meta danych na identycznych zasadach jak ma to miejsce w przypadku opisów produktów. Do wyboru jest tutaj szereg możliwości, takich jak wygląd listy wpisów, wybór treści wyświetlanej stronie głównej czy stosowanie tagów dla poszczególnych wpisów. Wszystkie pozostałe strony w obrębie sklepu na omawianej platformie są edytowane za pomocą html.

Shoper daje również użytkownikom możliwość optymalizacji zdjęć poprzez dodawanie tekstów alternatywnych. Osoby nieco bardziej zaawansowane zdecydować mogą się na masowy import opisu fotografii z wykorzystaniem WebAPI.

Przekierowania w Shoperze mogą zostać ustawione na 2 sposoby: ręcznie lub przez import za pomocą API. Warto wspomnieć tutaj także o ich ustawianiu w związku z wprowadzeniem wersji językowej. Shoper pozwala na wprowadzenie przekierowań na obiekt lub adres URL.

Popularnym problemem w sklepach internetowych jest duplikacja produktów, która związana jest z dopasowaniem ich do wielu kategorii. Shoper daje użytkownikom możliwość wyboru kategorii dodatkowych.

Platforma ta pozwala także wygenerować mapę strony xml, która może się okazać bardzo potrzebna w procesie pozycjonowania. Wygenerowany plik dodać można do Google Search Console.

Shoper umożliwia również edycję pliku robots.txt w sytuacji, w której użytkownik chce wyłączyć z indeksowania poszczególne podstrony sklepu internetowego.

Kolejna z przydatnych funkcjonalności tej platformy e — commerce to możliwość edycji plików wyglądu strony. Dzięki temu, w ramach pozycjonowania przeprowadzić można wszelkiego rodzaju działania optymalizacyjne.

Znajdujący się na platformie Shoper sklep można połączyć z popularnymi narzędziami Google, takimi jak Google Analytics, Merchant Center/Shopping czy Search Console.

Click to rate this post!