Pozycjonowanie dla firm. Jak pozyskać klienta biznesowego
Pozyskiwanie klientów indywidualnych poprzez pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google jest tematem szeroko znanym. Jednak część firm jest nastawiona na klienta biznesowego. Wynika to z niszy, w jakiej działają, sposobu prowadzenia marki lub ze świadomości potrzeb konsumentów, którzy zainteresują się produktem. Jeżeli należysz do tej grupy specjalistów, z pewnością zależy Ci, żeby Twoje treści dotarły do przedsiębiorców. Co więcej, powinny zainteresować ich do tego stopnia, aby chcieli kupić Twój produkt oraz wesprzeć Twoją działalność.
Kim jest klient biznesowy
Zanim zaczniesz zastanawiać się w jaki sposób dotrzeć do swoich docelowych odbiorców, sprawdź, czy wiesz co dokładnie oznacza klient biznesowy. Jest to niezwykle szeroka nisza, która obejmuje zarówno mikroprzedsiębiorstwa jak i duże korporacje działające na rynku międzynarodowym. Niezależnie od tego, do kogo konkretnie chcesz dotrzeć, wszystkich charakteryzuje jedna wspólna cecha. Najprawdopodobniej sami pozyskują swoich klientów, indywidualnych lub biznesowych. Wiedzą również, czego potrzebuje ich firma oraz mają zaplanowany budżet i plany na kolejne miesiące.
Można więc zaryzykować stwierdzenie, że klient biznesowy jest znacznie trudniejszy do pozyskania niż indywidualny. Oczekuje konkretnego poziomu usług oraz pakietu Premium w Twojej ofercie. Prawdopodobnie wie również, jak wygląda rynek oraz zna wartość poszczególnych usług. Oczekuje specjalisty, który doskonale zna się na produktach, które oferuje. W wyszukiwarce Google nie wpisuje krótkich, ogólnych fraz, które przekierują go do kilku milionów wyników. Szuka konkretnych rozwiązań, odpowiadających jego potrzebom oraz rozwiązujących jego problemy.
Pozycjonowanie fraz kluczowych
Pozycjonowanie stron internetowych na odpowiednie frazy kluczowe jest ważnym elementem strategii marketingowej. Dzięki temu możesz pozyskiwać klientów nie tylko dzięki poleceniom Twoich produktów i usług, ale również odbiorcy sami Ciebie znajdują, wpisując odpowiednie słowa kluczowe w wyszukiwarce. Dlatego tak chętnie sięgasz po ofertę specjalisty SEO. Dostajesz teksty z frazami, które zwiększają ruch na Twojej stronie oraz znacząco poprawiają Twoją sprzedaż. Podobnie powinieneś działać w przypadku klienta biznesowego. Pamiętaj jednak, że krótkie, standardowe frazy kluczowe przyniosą mniej korzyści niż tak zwane pozycjonowanie long tail.
Jak już dowiedziałeś się z poprzedniej części artykułu, klient biznesowy szuka konkretnych rozwiązań swoich problemów. Dlatego nie będzie szukał w wyszukiwarce informatyka, tylko specjalisty od sieci komputerowych, który połączy w jedno wszystkie podzespoły działające w jego przedsiębiorstwie. Dlatego pozycjonowanie na frazę „Informatyk Warszawa” może pomóc Ci pozyskać klientów indywidualnych. Natomiast dopiero fraza kluczowa typu „Specjalista od sieci komputerowych dla biznesów Warszawa” umożliwi Ci dotarcie do swojego docelowego oraz wymarzonego klienta.
Pozycjonowanie long tail nie jest łatwe, ponieważ wymaga połączenia wielu procesów pozycjonujących oraz przygotowanie najwyższej jakości tekstów. Mają one nie tylko być atrakcyjne dla robotów pozycjonujących, ale również dla czytelników. Im więcej fraz kluczowych tym artykuł bardziej jest lubiany przez roboty. Skutkuje to wyższą pozycją w wyszukiwarce. Tutaj pojawia się element ludzki. Oferta musi być na tyle atrakcyjna, że klient nie tylko otworzy Twoją stronę, ale zostanie na niej, żeby dowiedzieć się szczegółów. To również przekłada się na wyższą pozycję w Google. Najlepszym rozwiązaniem, jakie przynosi spodziewane efekty jest współpraca ze specjalistą SEO, który zajmie się przygotowaniem odpowiednich fraz kluczowych oraz z dobrym copywriterem, który podejmie się napisania najwyższej jakości tekstu. Sama treść pełni również inną, znaczącą rolę w pozyskiwaniu klienta biznesowego. Zdając sobie z niej sprawę zauważysz, jakich błędów nie możesz popełniać.
Najważniejsza rola treści
W branżach specjalistycznych, dopasowanych do klientów biznesowych, produkt powinien bronić się sam. Oznacza to, że istnieje wielu zwolenników teorii, że najważniejsza jest wysoka jakość produktu, bez konieczności odpowiedniego marketingu związanego z marką lub z samą usługą czy przedmiotem. Jednak popatrz na ten krótki przykład. Z pewnością znasz popularny napój gazowany Coca Cola. Obecnie jest on dostępny niemalże wszędzie, a czerwona ciężarówka z okazji świąt jest dla niektórych tradycją. Jednak w latach 70. Biegłego wieku marka przeżyła ogromne załamanie, które niemalże skończyło się upadkiem ogromnego przedsiębiorstwa. Czym to było spowodowane?
Poświęcali duże sumy na marketing, jednak jeżyk nie był dopasowany do klientów, a same reklamy nie poszły z duchem czasu.
Treści, które udostępniasz swoim klientom, szczególnie przedsiębiorcom, muszą być dopasowane do ich potrzeb. Pamiętaj, że rozmawiasz z profesjonalistami. Dopasuj do tego swoją strategię marketingową oraz dobierz słownictwo, które najlepiej pasuje do branży, do której chcesz dotrzeć ze swoim produktem lub usługą. Jeżeli nie jesteś pewien, czy możesz stworzyć teksty o najwyższym poziomie, rozpocznij współpracę ze specjalistą, który dopasuje strategię komunikacji do Twoich potrzeb.
Gdzie szukać fraz kluczowych?
Bazę fraz kluczowych masz dostępną pod ręką. Najszybszym sposobem na sprawdzenie jak wygląda sytuacja związana z wybranym przez Ciebie słowem jest wpisanie hasła w wyszukiwarce. Zorientujesz się od razu, jak wygląda Twoja nisza oraz sprawdzisz, czy osoby z konkurencyjnych firm proponują podobne usługi do Twoich. Dzięki temu wiesz również, jaka jest jakość treści, które musisz pokonać, aby Twoja strona wyświetlała się wśród pierwszych wyszukiwań.
Jeżeli zależy Ci na analizie dotyczącej popularności danej frazy kluczowej wśród użytkowników, powinieneś skorzystać z darmowego programu oferowanego przez Google – Google Analytics. Umożliwia on sprawdzenie liczby wyszukiwań dla poszczególnych fraz, wyświetla statystyki ich popularności oraz podaje podstawowe informacje, które przy odpowiedniej analizie pozwolą Ci na stworzenie dobrej strategii.
Rola specjalisty SEO w pozyskiwaniu klienta biznesowego
Znasz już podstawowe informacje dotyczące sposobów na pozyskiwanie klientów biznesowych. Wiesz, że musisz dopasować słowa kluczowe do ich konkretnych problemów, a Twój język musi odpowiadać branży profesjonalnej. Jednak nie musisz być specjalistą od wszystkiego. Jeżeli Twoja firma zajmuje się innowacjami technologicznymi, nie masz obowiązku znać najnowszych trendów marketingowych, które umożliwią Ci skuteczne pozycjonowanie. Dlatego, żeby zaoszczędzić swój czas oraz skupić się na ważnych kwestiach związanych z zarządzaniem projektem, zacznij współpracę ze specjalistą. W ten sposób zyskasz pewność, że Twoja strona internetowa będzie odpowiednio pozycjonowana, jednocześnie skupiając się na innych, ważnych sprawach dla Twojej firmy.
Współpraca ze specjalistami w dziedzinie marketingu oraz SEO umożliwia Ci szybkie uzyskanie spodziewanych rezultatów. Nie musisz samodzielnie sprawdzać lub testować nowych rozwiązań, których nie jesteś pewien. Możesz zaufać osobom, które wiedzą, w jaki sposób zwrócić się do Twoich odbiorców biznesowych tak, aby zyskać ich uwagę oraz zamienić ich w klientów.