Optymalizacja sklepu internetowego | Jak pozycjonować sklep internetowy Optymalizacja sklepu internetowego | Jak pozycjonować sklep internetowy

Optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu internetowego
Odpowiednia optymalizacja sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek to obowiązek każdej osoby działającej w branży, jaką jest e — commerce. O czym warto pamiętać, chcąc osiągnąć sukces w wynikach wyszukiwania?

Pierwsza bardzo ważna kwestia to unikalne opisy produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego. Nie tylko pozytywnie wpływają one na SEO, lecz pomagają również wyróżnić daną firmę na tle konkurencji. Decydując się na skorzystanie z gotowego opisu dystrybutora, liczyć należy się z wysokim prawdopodobieństwem posądzenia przez Google o duplikację treści. Czym powinien się charakteryzować dobry opis produktu pod pozycjonowanie? Zadbać należy tutaj o stosowne dopasowanie słów kluczowych — tak dla sklepu, jak i samego przedmiotu. Równie istotna jest odpowiednia długość, przyjazna struktura adresu URL, boksy linkujące do powiązanych produktów oraz kategorii, a także treść przyjazna zarówno dla robotów, jak i potencjalnych klientów. Właściwie przygotowany opis produktów wpływa także pozytywnie na użyteczność sklepu internetowego, co z kolei wpływać będzie na jego ostateczną konwersję.

Osoba prowadząca sklep internetowy, zadbać powinna także o unikalne opisy kategorii oraz podkategorii. Dzięki temu będą one znacznie łatwiejsze do zindeksowania przez roboty Google i budować będą bazę fraz kluczowych z długiego ogona.

Drugi ważny element karty produktu to tak zwany social proof, czyli opnie na temat oferowanego przedmiotu. Jego głównym zadaniem jest budowanie zaufania do marki i promując sklep internetowy w wyszukiwarce. Karta produktu zawierać powinna zarówno tytuł i opis strony, jak i informację na temat ceny i stanu magazynowego oraz ocenę oraz ilość opinii na temat danego produktu.

Aby wesprzeć pozycjonowanie sklepu internetowego, warto poświęcić nieco czasu na prowadzenie jego bloga. Znajdujące się tam artykuły nie powinny skupiać się wyłącznie na oferowanych produktach. Zamiast tego, najlepiej, by miały charakter poradnikowy. W tego typu tekstach stosować można między innymi wewnętrzne linkowanie oraz long tail SEO. Merytoryczne treści zawarte na blogu sprawiają, że w oczach potencjalnego klienta stajemy się ekspertem, któremu można zaufać.

Kolejna istotna kwestia, która przyczyniać może się do poprawy pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce to zadbanie o prędkość ładowania się witryny. Niemniej ważna jest jej responsywność. Sklep internetowy zaprojektowany w zgodzie z responsive web design wyświetla się poprawnie zarówno na laptopie, jak i smartfonie czy tablecie.

Nie sposób nie wspomnieć tutaj również o mapie XML, która wspiera SEO i ułatwia poprawne indeksowanie poszczególnych podstron. Jako że z czasem może się ona zdezaktualizować, pamiętać należy o jej regularnym odświeżaniu. Dobrą okazją do tego mogą być między innymi poważne zmiany wprowadzane w sklepie internetowym.

Wprowadzając w życie powyższe rekomendacje można być pewnym, że wyniki sklepu internetowego w wyszukiwarce ulegną znaczącej poprawie.