Schema znaczniki mikrodanych | Tworzenie Stron i Pozycjonowanie Schema znaczniki mikrodanych | Tworzenie Stron i Pozycjonowanie

Schema znaczniki mikrodanych

Schema znaczniki mikrodanych
Schema.org jest wzorem słownika zawierającym oznaczenia wpływające na wyniki wyszukiwania danej strony internetowej. Rozwiązanie to wiąże się z szeregiem korzyści — tak dla właścicieli witryny, jak i użytkowników, webmasterów oraz robotów Google. Jak stosować znaczniki Schema?

Bez względu na to, czy celem danej witryny jest dostarczanie informacji, promowanie konkretnych usług czy sprzedawanie produktów, w każdym z tych przypadków tworzona jest ona bazie konkretnego projektu. Szczególną rolę odgrywa tu nie tylko szablon strony czy wizja tego, jak powinna wyglądać gotowa strona internetowa. Równie istotną kwestią jest dobór rozszerzonych znaczników, które to pełnić będą funkcję najważniejszego elementu witryny, w szczególności dla robotów Google. Aby były one w stanie zrozumieć i przeanalizować znajdujące się na stronie treści, niezbędne jest skierowanie ich uwagi na konkretne ich elementy, które zostały wyróżnione znacznikami. Oprócz tego, niezbędne jest stworzenie tła dla danych pojęć. W tym celu, na stronie należy umieścić znaczniki Schema.org. Znaleźć powinny się one w kodowaniach typu JSON-LD (to kod JavaScript, jaki osadzony jest w tagu w nagłówku albo treści strony, Microdata (to informacje, które wykorzystują atrybuty tagu HTML w celu wskazania właściwości oraz RDFa jest to rozszerzenie HTML5 obsługujące połączone dane przy pomocy atrybutów tagu HTML. Sprawi to, że roboty z łatwością wyróżnią elementy, takie jak cena produktu, adres firmy czy recenzja restauracji. W poprawny sposób zinterpretują one charakter znajdujących się w znacznikach informacji, zdobywając informacje na temat tego, które elementy powinny zostać zaindeksowane.

Na tym zabiegu zyskują między innymi użytkownicy, którzy uzyskują precyzyjne, jasne wyniki. Wiąże się to również z korzyściami dla właścicieli witryn — ich strony są w pełni przejrzyste i osiągają wysokie wyniki wyszukiwania. Webmasterzy są usatysfakcjonowani z tego, że ich praca przynosi dodatkowe korzyści, a roboty Google’a są w stanie łatwiej rozpoznawać poszczególne grupy danych.

Dlaczego warto stosować Schema.org w kontekście ruchu na stronie www? Optycznie zajmuje on znacznie więcej miejsca niż klasyczne wyniki wyszukiwania, co przekłada się na zwiększenie atrakcyjności danego adresu i wzrost współczynnika klikalności. Co więcej, przedstawia więcej danych na poziomie SERP. Konsekwencją tego jest wzrost atrakcyjności konkretnego wyniku wyszukiwania. Schema.org pozwala również zaimplementować dane, których nie można zaprezentować w meta title czy meta description. Mowa tutaj między innymi o autorze, liczbie opinii, cenie czy ocenie.

W jaki sposób wdrożyć Schema.org? W znaczącej większości CMS — ów można to zrobić przy pomocy wtyczki. Skorzystać można tutaj zarówno z asystenta Google, jak i Hall Analysis wraz z generatorem schematów w formie JSON-LD. Aby utrzymać fragment kodu do wdrożenia, wystarczy wpisać w formularzu podstawowe dane. Oprócz tego, skorzystać należy z narzędzi, które zweryfikują jego poprawność. Pomocne okazać może się tu dedykowane narzędzie Google lub Yandex Webmaster.