Pozycjonowanie restauracji | Lokalne SEO strony restauracji Tworzenie Stron WWW | Profesjonalne nowoczesne i eleganckie strony internetowe Pozycjonowanie restauracji | Lokalne SEO strony restauracji

Jak pozycjonować stronę internetową restauracji

Jak pozycjonować stronę internetową restauracji

Żadna restauracja z prawdziwego zdarzenia nie może się obyć bez profesjonalnej strony internetowej. Aby jednak skutecznie wyróżniła się ona z tłumu i dotarła do potencjalnych klientów, zadbać należy o stosowne jej pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.

Jest to tak ważne o tyle, że jak pokazują statystyki, aż 9 na 10 polskich internautów, szukając informacji w sieci sięga właśnie po to narzędzie.

Rozpoczynając działania związane z pozycjonowaniem lokalu gastronomicznego, w pierwszej kolejności zadbać należy o stosowne dopasowanie słów kluczowych. Osoba prowadząca restaurację włoską w Warszawie, pozycjonować powinna się na frazy takie, jak: „kuchnia włoska Warszawa”, „najlepsza kuchnia włoska w Warszawie” czy „kuchnia włoska na telefon Warszawa.” Wymienione powyżej słowa kluczowe są zapytaniami konkretnymi. W wyszukiwarce Google wpisywać będą je osoby szukające kuchni włoskiej, czyli dokładnie tego, co możemy jej zaoferować. Jako że brak tu przypadkowych zapytań, tego typu działanie stanowi gwarancję najwyższej jakości ruchu. Warto również rozważyć pozycjonowanie strony z uwzględnieniem fraz odnoszących się do konkretnej dzielnicy. W przypadku wspomnianej powyżej Warszawy będzie to na przykład: „kuchnia włoska Warszawa Śródmieście” czy „kuchnia włoska na telefon Warszawa Powiśle.”

Planując działania z zakresu pozycjonowania strony internetowej restauracji, warto także zdawać sobie sprawę z faktu, iż klienci szukający lokalu gastronomicznego bardzo często kierują się nie tylko rodzajem kuchni czy lokalizacją, lecz również konkretnymi daniami, które będą mogli zjeść w danym miejscu. W związku z tym, warto rozważyć pozycjonowanie na słowa kluczowego z długiego ogona powiązane z cechami charakterystycznymi konkretnego miejsca.

Potencjalni klienci bardzo często korzystają także z map Google, które to bardzo czytelnie prezentują ofertę znajdujących się w najbliższej okolicy lokali. Wysoka pozycja zajmowana w Google Maps to gwarancja zwiększenia widoczności prowadzonego biznesu, a co za tym idzie – wzrostu liczby gości odwiedzających lokal. Jako że informacje z map wyświetlają się także bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, warto założyć wizytówkę w Google Moja Firma. Jakie informacje powinni tam podać właściciele lokalu gastronomicznego? Powinna być to jego nazwa, adres, numer telefonu, adres strony www oraz godziny otwarcia. Pozwoli to potencjalnym klientom na wygodne skontaktowanie się z restauracją z poziomu wyszukiwarki.

W tym miejscu należy podkreślić najważniejszy fakt i założenie. Mianowicie jakość usług świadczonych przez firmę, w tym przypadku restaurację, są na bardzo dobrym poziomie i klient, który trafi do danego miejsca i skorzysta z usług będzie co najmniej zadowolony. Dlaczego to jest takie ważne? Na niewiele w dłuższym okresie czasu zdadzą się działania marketingowe czy reklamowe jeżeli finalnie świadczone usługi będą na niskim poziomie.

Obecnie każdy może zamieścić w Internecie opinie o danym miejscu jeżeli jest niezadowolony czy to na profilu firmy w Google, Facebook czy na jakimś dedykowanym serwisie, w przypadku restauracji np. Zomato lub TripAdvisor. A ponieważ większość ludzi kieruje się opiniami innych warto o nie zadbać w sposób naturalny czyli po prostu świadczyć dobre usługi.