Elementy pozycjonowania lokalnego
Zależność pomiędzy wynikami wyszukiwania w Google, a lokalizacją użytkownika stwarza ogromne możliwości jeżeli chodzi o wyróżnienie się lokalnych przedsiębiorstw na terenie konkurencji. Spersonalizowane wyszukiwanie sprawia, że wyniki Google stają się bardzo precyzyjne, umożliwiając uzyskanie rezultatów w ścisły sposób dopasowanych do danego zapytania. O jakich elementach warto pamiętać planując działania z zakresu pozycjonowania lokalnego?
Pierwsza ważna kwestia to stosowna optymalizacja strony internetowej. W zakładce Kontakt umieścić należy wszystkie dane teleadresowe firmy, z uwzględnieniem numeru telefonu stacjonarnego oraz kodu pocztowego. Warto, aby znalazła się tam również mapa Google ze znacznikiem wskazującym na siedzibę przedsiębiorstwa oraz NIP i REGON. W przypadku danych kontaktowych warto wykorzystać znaczniki schema czyli mikrodane dotyczące lokalnej firmy.
Gdy firma posiada kilka oddziałów, najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie kilku podstron z danymi każdej z nich. Niezwykle istotne są tutaj odpowiednie tytuły podstron, które zawierać powinny nazwę danej miejscowości. Tworząc treści na stronę www, w znajdujących się tam tekstach warto umieścić nazwę firmy oraz miasta, w której się znajduje pamiętając, że frazy powinny zostać zastosowane możliwie jak najbardziej naturalnie.
Nie sposób nie wspomnieć tutaj również o linkowaniu. Prowadzać tego typu działania należy pamiętać, by pozyskane linki były możliwie jak najbardziej wartościowe. Najlepiej, aby pochodziły one ze stron o lokalnym charakterze. Chodzi tutaj między innymi o branżowe katalogi danego regionu czy forum konkretnego miasta.
Równie istotnym elementem strategii lokalnego pozycjonowania jest zdobywanie opinii na temat prowadzonej działalności. Dotyczy to zarówno Google Plus, jak i Facebooka czy portalu Yelp. Pozytywne komentarze sprawią, że przedsiębiorstwo będzie odbierane jako wiarygodne i kompetentne.
Godnym polecenia, a co najważniejsze – bezpłatnym i łatwym w obsłudze narzędziem umożliwiającym zarządzanie wizerunkiem lokalnej firmy w sieci jest Google Moja Firma. Weryfikując dane na temat prowadzonej działalności i na bieżąco je aktualizując, ułatwimy potencjalnym klientom odnalezienie naszego przedsiębiorstwa i zachęcimy ich do skorzystania z oferowanych produktów czy usług.