Pozycjonowanie hotelu | SEO dla hotelu, motelu, pensjonatu, apartamentu Pozycjonowanie hotelu | SEO dla hotelu, motelu, pensjonatu, apartamentu

Pozycjonowanie hotelu

Pozycjonowanie hotelu
Pozycjonowanie strony hotelu to zadanie, które ze względu na dużą konkurencję na rynku nie należy do najłatwiejszych. Jakiego rodzaju działania SEO należy podjąć, by skutecznie zwiększyć widoczność danego obiektu noclegowego w sieci?

W pierwszej kolejności przeprowadzić powinno się analizę słów kluczowych. W tym celu, odpowiedzieć należy na pytania takie, jak: „Jakimi słowami mogą posługiwać się potencjalni goście?”, „Jakie cechy charakterystyczne są dla nich ważne – odległość od centrum miasta, śniadanie wliczone w cenę czy liczba gwiazdek?” czy „W jakich kategoriach postrzegany jest obiekt – jako pokoje gościnne, hotel, pensjonat czy apartament?”.

Obiekty noclegowe prowadzące działalność na lokalnym rynku, skupić powinny się na doborze słów kluczowych z daną lokalizacją. To sprawdzony sposób na dotarcie do osób zainteresowanych noclegiem w określonej miejscowości. Dodatkowo, w ten sposób skutecznie zwiększyć można efektywność prowadzonych działań marketingowych. Im w większym stopniu zastosowane słowa kluczowe będą dopasowane do oferty, tym większy ruch na stronie internetowej można pozyskać. Niezwykle ważny jest tu dobór fraz, które są odpowiednio często wyszukiwane.

Pozycjonując stronę internetową hotelu, zadbać należy o prostą oraz logiczną strukturę adresu URL. W znaczący sposób ułatwia to jej zapamiętanie oraz zachęca do dzielenia się linkiem w mediach społecznościowych. Każda witryna internetowa obiektu noclegowego posiadać powinna podstrony takie, jak Oferta, Cennik oraz Kontakt. Dzięki temu potencjalny użytkownik z łatwością odnajdzie interesujące go informację. Osobne podstrony mają także pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Przykładowo – ta, na której znajduje się cennik, pozycjonowana może być na frazy takie, jak: „cena noclegu” czy „ile kosztuje nocleg.” Warto zadbać o to, by w zakładce Kontakt znalazła się Mapa Google prezentująca lokalizację danego hotelu oraz wskazówki dojazdu. Warto poświęcić nieco więcej czasu na stworzenie tam wizytówki, zamieszczając wszystkie niezbędne informacje. Nie mniej istotne jest ich bieżące aktualizowanie oraz pozyskiwanie pozytywnych opinii wśród klientów.