Pozycjonowanie hotelu | Pozycjonowanie strony hotelu, motelu, pensjonatu Pozycjonowanie hotelu | Pozycjonowanie strony hotelu, motelu, pensjonatu

Pozycjonowanie hotelu

Pozycjonowanie hotelu
Pozycjonowanie hotelu to zadanie, które ze względu na dużą konkurencję na rynku nie należy do najłatwiejszych. Jakiego rodzaju działania SEO, czyli związane z pozycjonowaniem należy podjąć, by skutecznie zwiększyć widoczność danego obiektu noclegowego w sieci?

W pierwszej kolejności procesu pozycjonowania hotelu powinno przeprowadzić się analizę słów i fraz kluczowych. W tym celu, odpowiedzieć należy sobie na pytania takie, jak: „Jakimi słowami mogą posługiwać się potencjalni goście wyszukując nocleg?”, „Jakie cechy charakterystyczne są dla nich ważne – odległość od centrum miasta, śniadanie wliczone w cenę czy liczba gwiazdek?” czy „W jakich kategoriach postrzegany jest obiekt – jako pokoje gościnne, hotel, pensjonat czy apartament?”.

Obiekty noclegowe prowadzące działalność na lokalnym rynku, skupić powinny się na doborze słów kluczowych z daną lokalizacją. To wciąż sprawdzony sposób na dotarcie do osób zainteresowanych noclegiem w określonej miejscowości, danym obszarze. Dodatkowo, w ten sposób skutecznie zwiększyć można efektywność prowadzonych działań marketingowych. Im w większym stopniu zastosowane słowa kluczowe będą dopasowane do oferty, tym większy ruch na stronie internetowej można uzyskać a tym samym realne konwersje. Niezwykle ważny jest tu dobór fraz kluczowych, które są odpowiednio często wyszukiwane.

Pozycjonując hotel w internecie, zadbać należy przede wszystkim o jego stronę internetową a w niej, prostą oraz logiczną strukturę adresów URL. W znaczący sposób ułatwia to poruszanie się po stronie www ale również jej zapamiętanie oraz zachęca do dzielenia się linkiem w mediach społecznościowych. Każda stron internetowa obiektu noclegowego posiadać powinna podstrony takie, jak Oferta, Cennik oraz Kontakt. Dzięki temu potencjalny użytkownik z łatwością odnajdzie interesujące go informacje. Osobne podstrony mają także pozytywny wpływ na pozycjonowanie hotelu. Przykładowo – ta, na której znajduje się cennik, pozycjonowana może być na frazy takie, jak: „cena noclegu” czy „ile kosztuje nocleg.” Warto zadbać o to, by w zakładce Kontakt znalazła się Mapa Google prezentująca lokalizację danego hotelu oraz wskazówki dojazdu. Warto poświęcić nieco więcej czasu na stworzenie tam wizytówki, zamieszczając wszystkie niezbędne informacje. Nie mniej istotne jest ich bieżące aktualizowanie oraz pozyskiwanie pozytywnych opinii wśród Klientów w mediach społecznościowych oraz portalach i aplikacjach branżowych.

Oczywiście żadnych działań w sieci nie zastąpi realny gość, który zadowolony po pobycie pozostawi w internecie pozytywną opinię. Dlatego tak ważna jest jakość świadczonych usług oraz obsługi klienta. Aby to monitorować warto na bieżąco prowadzić swoje profile w mediach społecznościowych jak np. Facebook. Należy zwrócić także uwagę na istotną dla wielu podróżnych aplikację Tripadvisor, na podstawie której sugerują się w doborze noclegu. Bezwzględną jednak uwagę należy zwrócić na wizytówkę w Google i we właściwy sposób reagować na pojawiające się na niej opinie, te pozytywne i te czasami negatywne.

Jeżeli jesteś zainteresowany ofertą pozycjonowania hotelu, skontaktuj się z nami:

    Imię i Nazwisko

    Adres Email

    Zapytanie