Tanie pozycjonowanie
W Polsce w 2022 roku zarejestrowano 57 900 sklepów internetowych, a wartość handlu internetowego przekroczyła 100 mld złotych. Ponadto w IV kwartale 2022 roku w rejestrze domen znajdowało się ponad 2,5 miliona aktywnych stron internetowych. Tak duża konkurencja w sieci spowodowała, że istotnym elementem sprzedażowym stał się skuteczny marketing internetowy. Przeczytaj, na czym polegają działania SEO, jakie korzyści daje optymalizacja strony i czy możliwe jest tanie pozycjonowanie.
Czym jest SEO i na czym polega pozycjonowanie strony internetowej
W okresie obostrzeń spora część branży sprzedażowo – usługowej aby przetrwać, była zmuszona przenieść swoją działalność do sieci. Sytuacja ta dotyczyła zarówno dużych marek, jak i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Z kolei tak duża konkurencja w sprzedaży internetowej spowodowała, iż bardzo ważna stała się skuteczna promocja internetowa zwana SEO marketingiem.
SEO to skrót od angielskich słów Search Engine Optimization oznaczających pozycjonowanie i optymalizację stron internetowych, których celem jest wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwarek: Google, Bing, DuckDuckGo, Yahoo! Ponadto miliony osób każdego dnia szukając konkretnych towarów, usług czy informacji otrzymuje wyniki wyszukiwania z Google Ads, Merchant Center oraz reklam sponsorowanych. W związku z tym aby odbiorca trafił na daną stronę, potrzebna jest odpowiednia strategia SEO.
Jakie korzyści daje pozycjonowania strony
Pozycjonowanie strony internetowej uznawane jest za bardzo skuteczną formę reklamy i marketingu. Dzięki odpowiedzi na potrzeby użytkowników oraz zwiększeniu widoczności strony w Google możemy mieć nie tylko wysoką pozycję, ale też inne istotne dla firmy korzyści m.in.:
dostęp do dużej grupy odbiorców — pozycjonowanie pozwala na dotarcie do grupy odbiorców, szukających produktów, które oferuje dana firma. Dodatkowo wzrost odwiedzin na stronie www wpływa na zwiększenie ilości zapytań dotyczących oferty firmy.
wpływ na budowanie renomy marki — odbiorcy, którzy trafią na stronę internetową danego sklepu i będą zadowoleni z jego oferty, zaczną rozpoznawać markę. Wskutek czego szukając danego produktu, prawdopodobnie skierują się już bezpośrednio na znaną stronę. Ponadto dzięki takim działaniom SEO, jak zamieszczanie na firmowej stronie wartościowych treści kreowana jest także świadomość marki, która wpływa na budowanie wiarygodności, zarówno u klientów, jak i algorytmów Google.
wspieranie innych kanałów marketingowych — skuteczne SEO ma także pozytywny wpływ m.in. na ocenę strony przez Google Ads, co powoduje, że płatne reklamy lepiej się pozycjonują.
poprawę UX strony — profesjonalne działania SEO dotyczą także technicznych aspektów strony www, gdyż zachęcający wygląd strony, jej intuicyjność oraz poprawne działanie jest ważne nie tylko dla odbiorców. Ponieważ UX strony istotne jest też dla algorytmów Google, które interpretują wrażenia użytkowników i promują strony z pozytywnym odbiorem.
zapewnia długookresowe rezultaty — pozycjonowanie strony w przeciwieństwie do płatnych kampanii reklamowych nie ma ograniczenia czasowego, dzięki czemu daje długofalowe rezultaty.
Pamiętać jednak należy o tym, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, składającym się z kilku rozłożonych w czasie etapów. W związku z tym efekty pozycjonowania także widoczne są w różnych okresach czasu, pierwszych rezultatów można spodziewać się po ok. trzech miesiącach od zastosowania pozycjonowania.
Śledzenie zmian algorytmów Google
Obszar internetu, a także rynek mobilnych urządzeń rozwija się bardzo dynamicznie, dostosowując się do sytuacji i zmieniających potrzeb użytkowników. Równie szybko za tymi zmianami muszą podążać specjaliści zajmujący się algorytmami wyszukiwarki i pozycjonowaniem stron.
Na całym świecie dominację wśród wyszukiwarek internetowych utrzymuje Google i dlatego jego algorytmy decydują o wynikach wyszukiwania. W związku z tym należy regularnie śledzić zmiany zapowiadane przez Google i dostosowywać treści do jego preferencji.
Najważniejsze czynności, jakie należy wykonać podczas procesu pozycjonowania
Skuteczne pozycjonowanie strony obejmuje szereg działań z zakresu SEO marketingu, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Do najważniejszych czynności wykonywanych przez specjalistów zajmujących się SEO należą działania wykonywane w obrębie strony oraz budowanie właściwego profilu linkowego.
Działania SEO wykonywane w obrębie strony
Audyt strony internetowej
Audyt SEO wyznacza działania, jakie należy podjąć podczas procesu pozycjonowania strony. Albowiem prawidłowo wykonany audyt dostarcza wielu danych na temat technicznych aspektów, obrazu witryny oraz widoczności strony w wyszukiwarce. Podczas audytu można również uzyskać informacje o tym, jak wygląda dana strona na tle konkurencji.
Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych
Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych jest obecnie koniecznym działaniem dla każdej strony www. Większość użytkowników internetu to tzw. pokolenie Z (czyli osoby urodzone po 1995 r.), które korzysta głównie z urządzeń mobilnych. Dlatego istotne jest, to aby strona internetowa była dostosowana do parametrów ekranów tych urządzeń.
Poprawa szybkości strony
Szybkość strony ma duże znaczenie, ponieważ jeżeli strona długo się ładuje, użytkownik zrezygnuje z jej wyświetlania. Szybkość strony uwzględniana jest także przez algorytmy Google, decydujące o jej pozycji wyświetlania.
Należy pamiętać, że na szybkość strony wpływają między innymi: błędy w HTML, waga (rozmiar) umieszczanych na stronie zdjęć, filmów i załączników. Dlatego warto korzystać z programów do kompresji (zmniejszania) wielkości plików.
Stosowanie fraz kluczowych
Właściwe używanie słów kluczowych w obrębie strony oraz zamieszczanie ich w publikowanych tekstach jest ważnym elementem skutecznego pozycjonowania. Dlatego słowa kluczowe należy we właściwy sposób wstawić np. w tytule, nagłówkach czy w opisach grafik. W celu określenia najczęściej wyszukiwanych fraz warto używać niezbędnych narzędzi, z których najlepsze są płatne.
Umieszczanie wartościowej treści
Obecnie algorytmy Google promują strony, które oprócz słów kluczowych mają też wartościową treść. Dlatego skuteczne pozycjonowanie to, także dodawanie na stronę treści, pisanych zgodnie z zasadami SEO copywritingu a przede wszystkim stworzonymi dla czytelnika nie wyszukiwarek.
Tworzenie historii domeny
Na pozycjonowanie ma także wpływ wiek i historia strony. Domeny istniejące dłużej w sieci mają większe szanse na lepsze pozycje w wynikach Google. Ważne jest więc to, by na danej stronie dodawać nowe i odświeżać stare treści uwzględniając najnowsze algorytmy wyszukiwarki.
Link building
Tak zwany link building, czyli budowanie profilu linków, jest kluczową czynnością wykonywaną w zakresie pozycjonowania strony internetowej. Budowania profilu linków dokonywuje się na dwóch płaszczyznach: linkowania wewnętrznego (odnośniki prowadzą do innych podstron w obrębie domeny) oraz linkowania zewnętrznego (odnośniki kierujące na stronę pochodzą innych domen).
Jak pozyskać linki zewnętrzne
Istnieje wiele sposobów pozyskiwania linków zewnętrznych, a wybór strategii ich pozyskiwania zależy między innymi od budżetu i współpracy z innymi firmami. Do najczęściej stosowanych metod zbierania linków wychodzących należą:
- kupowanie linków (np. artykuły sponsorowane),
- kupowanie lub tworzenie prywatnego zaplecza,
- wymiana barterowa,
- patronat – patronat medialny danego wydarzenia, w zamian za link,
- wykorzystanie wzmianki o firmie – odnajdywanie wzmianki o naszej firmie w istniejących artykułach i wysyłanie do właściciela witryny z prośby o podlinkowanie,
- relinkowanie,
- nawiązywanie kontaktów z innymi firmami z branży.
Należy pamiętać o tym, że istotne jest nie tyle zdobycie jak najwięcej źródeł linkowania zewnętrznego, co zbudowanie wartościowego profilu linkowania w oparciu o często odwiedzane domeny.
Prowadzenie monitoringu ruchu na stronie
Do utrzymania wysokiej pozycji na stronie konieczny jest systematyczny monitoring ruchu organicznego. Nie jest bowiem możliwe skuteczne pozycjonowanie strony bez znajomości efektów wcześniej podjętych działań. W tym celu niezbędne jest umiejętne korzystanie z narzędzi (np. Google Analytics), które pozwalają na ocenę ruchu na stronie, monitorowanie pozycji strony w wyszukiwarce oraz śledzenie konkurencji.
Tanie pozycjonowanie — w jaki sposób można je uzyskać?
Pozycjonowanie ma na celu zwiększenie ruchu na danej stronie www, a co za tym idzie poprawienie wyników w rankingu wyszukiwań dla najpopularniejszych fraz kluczowych. W związku z tym zaliczane jest obecnie do najważniejszych i najskuteczniejszych sposobów promowania firmy w sieci. Dlatego warto poza rozwijaniem podstawowej działalności firmy zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej.
Zatem w jaki sposób można uzyskać tanie pozycjonowanie strony firmowej? Zwiększenie widoczności strony internetowej można uzyskać na dwa sposoby: samodzielnie je wykonać lub skorzystać z oferty firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych.
Pierwsze rozwiązanie niekoniecznie będzie skuteczne i tylko z pozoru wydaje się tańsze. Samodzielne pozycjonowanie stron zazwyczaj jest bardzo czasochłonne, gdyż wymaga od osoby nie znającej się na pozycjonowaniu gruntownego zaznajomienia się z zagadnieniem SEO. Ponadto brak doświadczenia w tym zakresie obarcza proces optymalizacji strony ryzykiem popełnienia wielu błędów, w efekcie czego zastosowane działania mogą nie dać pożądanych rezultatów.
Z kolei firma zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych ma zarówno doświadczenie, jak i odpowiednie narzędzia, które pozwalają na zastosowanie aktualnej wiedzy dotyczącej algorytmów oraz innych czynników wpływających na pozycjonowanie strony. Dlatego działania SEO prowadzone przez specjalistę pozwalają uzyskać oczekiwany i długotrwały rezultat, czyli utrzymywanie strony wysoko w wynikach wyszukiwania.
Ponadto osoby zajmujące się profesjonalnie stronami www opierając się na wiedzy i doświadczeniu prowadzą proces optymalizacji w taki sposób, aby był on jednocześnie skuteczny i możliwie mało czasochłonny. W rezultacie zainwestowanie pieniędzy w ich usługi będzie dobrym sposobem na tanie pozycjonowanie.
Dlatego, jeżeli chcemy mieć pewność, że pozycjonowanie naszej strony będzie tanie i skuteczne, warto powierzyć je specjalistom od SEO.
Na rynku funkcjonuje wiele dużych agencji marketingowych, które obligują klientów do podpisywania kilkuletnich umów na świadczenie kosztownych usług internetowych. Ich działania mają charakter masowy i nie poświęcają one tyle czasu i uwagi swoim klientom co mniejsze firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron. Dlatego warto modernizację i pozycjonowanie strony internetowej powierzyć małej firmie, której działania SEO będą wykonane nie tylko profesjonalnie i skutecznie ale też w ramach znacznie mniejszego budżetu.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą kompleksowych rozwiązań internetowych, ponieważ inwestycja w profesjonalną optymalizację strony zaprocentuje wyższą pozycją w wyszukiwarkach, czego rezultatem będzie renoma marki i większe zyski.